הסחר האלקטרוני סוחף את שוק הבלדרות

על פי דוח שפורסם לאחרונה, השווקים במדינות המתעוררות והשילוח המקומי הם הגורמים שישפיעו ביותר על שוק בלדרות האקספרס הבינלאומי בשנים הקרובות


12:45 ,17.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מחקר חדש, שעסק בשוק בלדרות האקספרס הגלובלי שערך Ti's Market, מלמד כי שוק משלוחי דברי הדואר והחבילות הקטנות ב-2014 גדל ב-8.4%, בעיקר הודות הגידול שחל במשלוחי חבילות הקשורות לסחר האלקטרוני וכן הודות לשיפור שחל בשווקים המתעוררים.

 

הכלכלות של אותם שווקים (37 מדינות), לפי הדוח, רשמו ביצועים משופרים, עם גידול של 1.8% ב-2014 בתוצר הלאומי הגולמי, בהשוואה לגידול של 1.4% ב-2013. בנוסף רשמו מדינות מפותחות גידול של 2.5% ביבוא ו-2.9% ביצוא ב-2014, למרות שהתוצר הלאומי הגולמי שלהן ב-2014 ירד ועמד על 4.6%, בהשוואה ל-5% ב-2013.

 

על פי ההערכה של מחברי הדוח, שוק הבלדרות הגלובלי (כשמדובר בשילוח מקומי) התרחב ב-2014 ב-9.7%, בהשוואה לגידול של 4.4% בלבד בשוק הבינלאומי. את ההבדל מסבירים מחברי הדוח בחשיפה הגדולה לה זוכה שוק הסחר האלקטרוני בתוך המדינות בהשוואה לשוק הבינלאומי. בנוסף, מחירי השילוח הבינלאומיים משפיעים לרעה על כמויות המשלוחים.

 

מכאן למסקנה של המחברים, כי שווקי הבלדרות המקומיים והבינלאומיים נעים בכיוונים מקבילים, אם כי לא משיקים. צפי הגידול של השוק המקומי עומד על 9% בין השנים 2014-2018 (בהנחה שמחירי ההובלה יישארו כפי שהם), עם אפשרות שהליכים מקרו-כלכליים יגרמו לגידול מואץ יותר. במקביל, שוק הבלדרות הבינלאומי צפוי לגדול, לדעת המחברים, ב-7% בין השנים 2014-2018, כשסחר מוגבר בין המדינות עשוי להשפיע מאוד על שוק הבלדרות.

 

עוד מציינים המחברים, כי יהיה מעניין לעקוב אחרי גורמים נוספים שישפיעו על שוק הבלדרות הבינלאומי בשנים הקרובות. גורם אחד הוא אינטגרטורים, שינסו לעצור את תזוזת הלקוחות ממוצרי פרימיום למוצרים זולים יותר ולכיוון אלטרנטיבות סטנדרטיות יותר של שילוח. המחברים צופים גם כי בקווי הסחר הקצרים יותר תהיה ירידה במחיר ההובלה הממוצע, במקביל לגידול שיחול בתתי-האזורים בהשוואה לקווי הסחר הארוכים יותר. 

 

עוד גורמים אליהם כדאי לשים לב הם מחירי הדלקים ושערי החליפין של המטבעות בעולם בהשוואה לדולר, וכן הניסיון של חברות בלדרות האקספרס הבינלאומיות להילחם על כל לקוח ולקוח.

 

הכתבה פורסמה במגזין מרץ 2016 של "PORT2PORT". לצפייה במגזין הדיגיטלי לחץ כאן