חברת DHL Express מציינת השבוע 50 שנות פעילות

במסגרת ראיון מיוחד עם ג׳ון פירסון, מנכ״ל DHL Express, הוא מספר על החדשנות הטכנולוגית של החברה, על הדרך בה חוגגת החברה את האירוע המיוחד ומדגיש את חשיבות הפעילות תוך שמירה על איכות הסביבה


12:14 ,22.09.2019 מאת: מירב רונן

לרגל 50 שנות פעילות של חברת DHL EXPRESS הגיע לידינו ראיון מיוחד שנערך עם מנכ״ל חברת האקספרס, ג׳ון פירסון.

 

זה קרה בסן פרנסיסקו, 1969. זמן קצר לאחר שניל ארמסטרונג נחת על הירח, שלושה חברים בשם אדריאן דאלסי, לארי הילבלום ורוברט לין הגו את הרעיון המהפכני של הובלת שטרי המטען הימיים של מטעני האניות במזוודות יד על גבי מטוסים. המשמעות היתה כי הליך השחרור ממכס יכול להתחיל עוד לפני שהמטען הגיע ליעדו הסופי, ובכך, להפחית משמעותית את זמן ההמתנה של האניות בנמל. רעיון זה גם סימן את תחילתו של עידן חדש ולמעשה תעשייה חדשה לחלוטין – שירות אווירי בינלאומי להובלת אקספרס. כך התחיל המסע של חברת DHL בתחום הובלת משלוחי אקספרס באוויר.

 

ג׳ון פירסון, מנכ״ל DHL אקספרס: ״חברת DHL שינתה באופן מהפכני את הכלכלה העולמית לפני 50 שנה עם רעיון פשוט. וכיום, כחברת הלוגיסטיקה המובילה בעולם, קבוצת דויטשה פוסט DHL, עדיין מחברת בין אנשים ברחבי העולם כולו. בעזרת לוגיסטיקה חדשנית ופתרונות שינוע חדשניים, אנו רוצים לעזור לחיי היומיום שלהם, בין אם בתחום הפרטי או המקצועי. אני חלק מקבוצת DHL כבר למעלה מ-33 שנה, ואני יכול להביט לאחור על פיתוחים רבים שלנו שעד היום משפיעים על התעשייה. אנו בוחנים ומטמיעים טכנולוגיות חדשניות לאורך כל שרשרת האספקה ​​כדי להפוך את תהליכי המסירה וההובלה ליעילים ככל האפשר וכדי לסייע לעובדים שלנו בעבודתם. בנוסף לשימוש בפתרונות מציאות מדומה  ורובוטיקה בשרשרת האספקה, אני גאה במיוחד בכך שמצאנו גם דרכים חדשות לספק משלוחים לאזורי משלוח קשים לגישה. מל״ט החבילות האוטונומי שלנו, למשל, מסוגל לבצע משלוחים מהירים של תרופות לאי מרוחק באגם ויקטוריה, ובסין יש לנו לקוח שמקבל פעמיים ביום מסמכים חשובים מאוד הודות למל״ט. בנוסף, הרכב שפיתחנו וייצרנו בעצמנו -  StreetScooter , כבר הצליח לתת מענה ראשוני לאתגרים העומדים בפני הלוגיסטיקה של העתיד והגנת הסביבה.

 

פירסון ציין כי החברה חוגגת את האירוע המשמעותי לציון 50 שנות פעילות באמצעות  אירועים שונים לעובדים, הלקוחות והשותפים לאורך השנה כולה.

 

פירסון: ״לדוגמה, תרמנו וסיפקנו מרכזי תקשורת ומידע מצוידים במחשבים חדשים לכפרי ילדים בארה״ב לטובת חינוך טוב יותר. אנו חוגגים גם את מורשתו של בטהובן ואת יום השנה של DHL באמצעות המומחיות הלוגיסטית שלנו ומשנעים את התערוכה השנתית של בטהובן ברחבי גרמניה, ארה״ב, והחל משנת 2020 במדינות באירופה ואסיה. בנוסף, כל אחד ממאה אלף העובדים שלנו ברחבי העולם קיבלת את ספר מאויר המתאר את ההיסטוריה של החברה. אבל אין ספק שהשיא קמפיין הנטיעה שאנחנו עורכים בשיתוף פעולה עם הזמר בריאן אדמס במהלכו התחייבנו לנטוע עץ חדש תמורה כל כרטיס שנמכר להופעה של הזמר – מספר שהגיעה השנה ל-1 מיליון עצים באינדונזיה, ניקרגואה, מלאווי וארה״ב״.

 

פירסון הדגיש בראיון עמו כי אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום הוא הקיימות.

 

פירסון: ״יש לשער כי הציפיות מהמגזר הלוגיסטי בחמישים השנים הבאות רק יעלו. בשנת 2008 החברה התחייבה לשפר את יעילות פליטת הפחמן ב-30% עד 2020, והשגנו את המטרה הזאת כבר בשנת 2016, ומיצבנו את עצמנו בשוק במומחים בתחום הפתרונות הלוגיסטיים ה׳ירוקים׳״. כחברה בעלת פעילות גלובלית, יש לנו אחריות מיוחדת ואנחנו עושים כל שביכולתנו, כדי להקטין את עקבות הפחמן שלנו. מסיבה זו אנו מעוניינים להקטין את הפליטות המזהמות מהפעילות שלנו לאפס עד שנת 2050, והמסע שלנו בכיוון זה כבר החל״.