חברת DHL אקספרס מעניקה חסות לטיסה ייחודית מסביב לעולם

החברה תומכת בטיסה של ג׳יימס קטצ׳ל, הרפתקן בריטי, שינסה להקיף את העולם תוך שימוש שימוש ב-GYROCOPTER בעל תא טייס פתוח. עולמי. התמיכה היא חלק מסדרת אירועים לציון 50 שנות פעילות בסן פרנסיסקו


13:42 ,02.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת DHL Express החליטה להעניק חסות לניסיון ההיסטורי של ג׳יימס קטצ׳ל לשנות את התעופה המודרנית. קטצ׳ל, הרפתקן בריטי בן 37, החל שלשום (31 במרץ) בניסיון להקיף את העולם תוך שימוש ב-GYROCOPTER* בעל תא טייס פתוח.

 

חברת DHL Express, כאחת מספקיות האקספרס הבולטות בעולם, תומכת בטיסה של קטצ׳ל שתימשך על פני 37 אלף קילומטרים ו-14 מדינות בדרך לשבירת שיא עולמי. התחייבות זו היא גם חלק מסדרה של אירועים לציון 50 שנה מאז הקמתה של DHL בסן פרנסיסקו ב -1969. מסעו של קצ'ל, שהחל באנגליה, עשוי להימשך עד שנה אחת לפני שיחזור באופן סופי למדינה.

 

התחנות בדרכו יכללו הרצאות בבית ספר וביקורים במספר מרכזים של DHL ברחבי העולם.  אם יצליח במסעו, מטוס ה-gyrocopter יהיה כלי הטיס האחרון הידוע בשימוש שהשלים הקפה של כדור הארץ.

 

״סיפור חייו של ג׳יימס הוא סיפור מעורר השראה של התחלה בקטן והגעה להישגים גדולים  באמצעות עבודה קשה, אומץ ונחישות״, מסביר ג׳ון פירסון, מנכ״ל DHL Express. ״בשנת 2019, אנו מציינים את השנה החמישים מאז נוסדה DHL על ידי שלושה יזמים עם רעיון נועז, פורץ דרך. כאשר אנו מסתכלים אחורה על המסע שלנו מחברת סטארט אפ לחברת מובילה בלוגיסטיקה העולמית, אנו חוגגים את אותם ערכים שג׳יימס מגלם. הוא יצטרך להיאבק באיתני הטבע בתא הטייס הפתוח שלו בזמן שהוא חוצה את הגלובוס. הוא צריך להתמודד, לא משנה מול אילו מכשולים או אירועים בלתי צפויים. בחברת DHL אקספרס, אנו מתרגלים את אותה רוח – שניתן לעשות הכל, ללא לאות, ולספק משלוחי אקספרס ללקוחות שלנו בכל פינה בעולם, כל יום״.

 

במהלך המסע העולמי, קטצ׳ל יטוס דרך טמפרטורות הנעות בין 40 מעלות למינוס 20 מעלות, יחצה מעל מים פתוחים עד שש שעות בכל פעם. המסע שלו החל באנגליה וימשיך דרך אירופה, אסיה וצפון אמריקה לפני שישוב לאנגליה.

 

״אני רוצה לעזור לילדים, לגרום להם להבין שיש תמיד מסלול למטרות שלך״, אמר קטצ׳ל. ״אני בחור נורמלי שהיה נער בודד. היציאה מהבית היתה מאבק, ואני הייתי מדוכא. עכשיו אני יודע כיצד אפשר להשיג דברים, ואני רוצה לעזור לבני נוער להבין שיש מעט מחסומים שעומדים בינם לבין החלומות שלהם״.

 

חברת DHL היא חלק מקבוצת דויטשה פוסט DHL. הקבוצה הניבה הכנסות של יותר מ-60 מיליארד יורו בשנת 2018.

 

* אוטוג׳ירו (Autogyro, וידוע אף בשמות: gyroplane, gyrocopter, rotaplane) הוא כלי טיס העושה שימוש בכנף סובבת אשר נעה באוטורוטציה, ללא הנעת מנוע, לצורך עילוי, ובמדחף אחורי, המונע בדומה למטוס עם כנף קבועה, כדי ליצור דחף. בעוד בצורתו החיצונית האוטוג'ירו מזכיר מסוק, הכנף הסובבת של כלי טיס זה נעה אך ורק כאשר קיימת זרימת אוויר דרך להבי הרוטור (הכנף הסובבת).