חברת FedEx: קיצוצים ברשת האקספרס וקרקוע מטוסים

החברה הודיעה כי לאחר סיום עונת השיא הצפויה בסוף השנה היא תצמצם את פעילות רשת האקספרס, תייעל את צי הרכבים שלה ותקרקע לפחות 20 מטוסי MD 10. פרד סמית׳, מנכ״ל החברה: ״הביצועים שלנו מושפעים לרעה מהיחלשות סביבת הכלכלה העולמית״


11:32 ,19.09.2019 מאת: מירב רונן

חברת FedEx בארה״ב הודיעה כי היא תקטין את הקיבולת האווירית שלה עם סיום עונת השיא הצפויה בסוף השנה, וזאת באמצעות קרקוע מטוסים באמצעות הוצאה לגמלאות או השבתתם בחנייה. כך ציינו בכירים בחברה במסגרת שיחת טלפון שערכו עם אנליסטים.

 

סמנכ״ל התפעול, ראג׳ סובראמניאם, ציין כי ״אנו צופים כי הביקושים ׳הרכים׳ בהובלה האווירית יימשכו לתוך שנת 2020. לאור זאת, אנחנו נפעל על מנת להפחית את מספר הטיסות הבין-יבשתיות שלו לאחר עונת השיא בהתאם לדרישות שרשרת האספקה. אנחנו כבר הפחתנו את מספר שעות הטיסה בשוק הפנימי בארה״ב ונמשיך לחפש באגרסיביות אחרי הזדמנויות חדשות״.

 

מנכ״ל החברה, פרד סמית׳, ציין כי בכוונת החברה להסיר מטוסים מהצי הפעיל לפחות 20 מטוסי MD 10 במהלך השנה הפיסקלית הקרובה, וכי סיכוי רב שהחברה תסיר מהצי גם עשרה מטוסי A310 מאוחר יותר השנה, ותחנה בחנייה שבעה מטוסי MD-11. נציין כי ביולי 2018 היו לחברה 39 מטוסי MD-10 בתצורת מטען המסוגלים לשאת 43 טון מטען.

 

לפני פגישת האנליסטים, החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2020. החברה האשימה את הכלכלה העולמית הנוכחית במצב וגם ב״אובדן לקוח גדול של FedEx Ground״, כאשר הכוונה היא כמובן לחברת אמזון שסיימה את ההתקשרות שלה עם פדאקס.

 

מנכ״ל החברה סמית׳ ציין בהודעה לעיתונות כי ״הביצועים שלנו ממשיכים להיות מושפעים לרעה מהיחלשות סביבת הכלכלה העולמית במקרו הנובעת ממתחים בסחר ואי ודאות בקרב מקבלי ההחלטות״.

 

מהחברה נמסר כי היא מתכוונת לקצץ בעלויות בשל סביבת סחר החלשה, והקיצוצים יכללו צמצום רשת FedEx Express.

 

אלן גראף, סמנכ״ל הכספים של FedEx, אמר כי חידוש צי המכוניות של פדאקס אקספרס יוריד את העלויות בטווח הארוך וזאת כתוצאה של ״אמינות משופרת, הפחתת עלויות התחזוקה ושיפור יעילות הדלק״.

 

נזכיר כי חברת FedEx הודיעה ביוני כי היא לא תחדש את חוזה האקספרס שלה עם אמזון. בחודש אוגוסט האחרון נודע כי גם החוזה בין FedEx Ground ואמזון לא יחודש.