יאט"א: התמוטטות האנג'ין תרמה לצמיחה בהובלה האווירית בספטמבר ואוקטובר

במהלך אוקטובר נרשמה העלייה הגבוהה ביותר בביקוש להובלת מטען באוויר, וזאת בהמשך לעלייה במהלך חודש ספטמבר. מנכ"ל יאט"א: נראה כי שוק המטענים באוויר מוכן לסיים את שנת 2016 בצורה חיובית


13:44 ,11.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון יאט"א (IATA) מדווח כי תנועת המטענים האוויריים בעולם גדלה ב-8.2% במהלך חודש אוקטובר וזכתה ל"עזרה" מהתמוטטותה של חברת הספנות הקוריאנית האנג'ין שיפינג אשר השאירה מטענים נטושים בכל רחבי העולם.

 

העלייה בנפח המטענים בחודש אוקטובר הינה העלייה הגבוהה ביותר שנרשמה השנה והיא מגיעה בעקבות עלייה של 6.6% בנפח המטענים בחודש ספטמבר, שגם היא קיבלה דחיפה לא קטנה  מנפילתה של האנג'ין, כך לטענת יאט"א.

 

מארגון התעופה נמסר כי לעלייה בנתונים תרמה גם העובדה כי חברות רבות אשר נטו להזמין מלאי במספר שמרני נאלצו להשלים מלאים ברגע האחרון והסתמכו לשם כך על תנועה אווירית. גם העלייה בפופולריות של ימי מכירות מקוונים כמו "בלאק פריידיי" ו"סייבר מאנדיי" תרמו גם הם ככל הנראה לשיא בביקוש למטען אווירי.

 

אלכסנדר דה ג'וינאק, מנכ"ל יאט"א, ציין כי "שוק המטענים באוויר נראה מוכן לסיים את שנת 2016 בצורה חיובית מאד. הביקוש לתנועת מטענים באוויר גדל בקצב המהיר ביותר שנרשם מזה 18 חודשים".

 

דה ג'וניאק הוסיף כי "נמתין ונראה כמה זמן טרנד הביקושים הזה יימשך לאחר תקופת השיא השנתי המסורתית, ואנחנו עדיין צפויים לקשיים בשל הסחר הגלובלי החלש".