מחקר של UPS בנושא קניות און-ליין: כמחצית מהקניות נעשות ע"י הסמארטפון

על פי המחקר 65% מהקונים העידו כי הסיבה העיקרית היא המחיר. 79% ציינו כי עלויות השילוח משפיעות על ההחלטה אם לקנות מוצר או לא


11:19 ,15.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

במחקר עולמי של UPS שנעשה בנושא Online Shopping עולה כי 48% מהרוכשים באינטרנט עושים זאת דרך הסמארטפון, נתון המהווה עלייה של 4% ביחס לשנת 2016. מהסקר עולה עוד כי 39% לא מוכנים לבצע קניות דרך הטלפונים החכמים מחשש לבעיות אבטחה. 32% חוששים לפרטיות ברכישה דרך הנייד. שליש מהרוכשים מרוצים מדרך הרכישה הקיימת באשראי, 28% אינם מעוניינים להשתמש במכשיר הסלולרי כארנק ו-15% כלל לא ידעו שקיימת אפשרות לקנות דרך הסמארטפונים.  

 

המחקר בדק את הסיבות העיקריות של קנייה בזירות הסחר המקוונת (אמזון, אייבי וכו') במקום קנייה בערוצים אחרים (חנות אונליין, חנות פיזית, אפליקציה וכו'). 65% העידו כי הסיבה העיקרית היא המחיר. 55% בוחרים בקנייה בזירות הסחר משום קבלת משלוחים בחינם או משלוחים מוזלים. 44% מעידים כי מהירות המשלוח בזירות הסחר המקוונות טובה יותר. כמו כן, בעת הקנייה המקוונת 81% מהקונים ברשת ציינו כי המחיר הוא הגורם המרכזי בעת חיפוש ורכישת מוצר אונליין. 79% ציינו כי עלויות השילוח משפיעות על ההחלטה אם לקנות מוצר או לא ו-75% העידו כי פירוט מורחב על המוצר מהווה גורם חשוב לפני קנייתו.

 

כמו כן, נמצא כי 64% מהקניות מבוצעות דרך ערוץ קנייה יחיד, כלומר חיפוש וקנייה באותו המקום - 43% עושים זאת דרך האינטרנט ו-21%  דרך חנויות פיזיות. 36% מהקניות מבוצעות בערוצים כפולים - 14% מחפשים ברשת וקונים בחנות, 8% מחפשים ברשת ובחנות וקונים לבסוף בחנות, 7% מחפשים ברשת ובחנות וקונים ברשת, 7% מחפשים בחנות וקונים אונליין.

 

85% מהקונים באתרי הקניות המקוונות הביעו שביעות רצון מתהליך הרכישה, לעומת 65% בלבד שהביעו שביעות רצון מהקנייה בחנות הפיזית. עוד עולה מהמחקר כי 50% מהקונים אונליין בחרו לקבל את המוצר לחנות הפיזית, 44% מתוכם החליטו לרכוש עוד מוצרים בחנות. 41% מתכננים בשנה הקרובה להשתמש בצורה תדירה יותר באיסוף מהחנות הפיזית.

 

בנוסף, המחקר בדק את רמת הנוחות בתקשורת עם Chatbots באמצעות חווית הקניות דרך זירות הסחר והאתרים המקוונים. נמצא כי 42% שמחו לקבל מידע נוסף על מוצרים דרך הצ'אטבוט. 39% קיבלו עדכונים על מוצרים חדשים, ביצעו השלמת הזמנה והחזרת מוצרים ו-38% שילבו הזמנת מוצרים דרכו.

 

מחקר ה- Online Shoppingשל UPS נערך על ידי חברת comScore שסקרה למעלה מ-5,000 צרכני רשת אמריקאים ברבעון הראשון של שנת 2017.