נגיף הקורונה: DHL אקספרס ישראל מתגברת הפעילות האווירית לסין

לדברי יונתן איבגי, סמנכ״ל המכירות והשיווק של החברה, 98% ממרכזי המיון והתפעול בסין פועלים כרגיל, והחברה עדה לביקושים גבוהים מצד יבואנים ישראלים בתחום הטקסטיל, התעשייה והייצור. איבגי: אנו תומכים בלקוחות ומבצעים בסין איסופים ממקומות לא שגרתיים


13:33 ,26.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בהלת נגיף הקורונה עדיין אוחזת בחלקים נרחבים בעולם, ההשלכות על מגזרים רבים ניכרות או רק מתחילות להופיע, ומגזר הספנות והלוגיסטיקה ושרשרת האספקה כולה מדווחים על עיכובים, ביטולים ואי עמידה בלוחות זמנים.

 

אך בין כל החדשות הללו מתגנבת פיסת אור מכיוונה של חברת DHL אקספרס ישראל. בשיחה שערכה מערכת PORT2PORT עם יונתן איבגי, סמנכ״ל המכירות והשיווק של החברה, מסתמנת חזרה זהירה לשגרה, לפחות על פי נתוני חברת הבלדרות והאקספרס.

 

איבגי מציין כי 98% ממרכזי המיון והתפעול של חברת DHL Express בסין פועלים כרגיל, והמקום היחיד שאינו מתפקד מבחינת החברה הינו מחוז חוביי הידוע לשמצה בו התפרץ  הנגיף ואשר עדיין נמצא בהסגר.

 

איבגי מספר כי ״קצב הייצוא מסין בחברת DHL אקספרס כמעט וחזר ביומיים האחרונים לקצב הממוצע לפני התפרצות המגיפה. כתוצאה מכך ביומיים האחרונים גם קצב הייבוא מסין לתוך ישראל חזר לממוצעים שלפני התפרצות המגיפה, ואנחנו רואים את ההיקפים שלפני המגיפה״.

 

לדברי סמנכ״ל המכירות והשיווק של DHL אקספרס בישראל, ״אנחנו עדים לביקושים מאוד גבוהים לייבוא מסין ובקשות תמיכה מהמשק הישראלי עקב רצון היבואנים לקצר את משך שרשרת האספקה מיד עם חזרתם של הסינים לפעילות״.

 

איבגי: ״דוגמה לצורך הזה אפשר למצוא בעולם הטקסטיל שמעוניין לחזק מלאים, עולם התעשייה שנתמך בחומרי גלם שמגיעים בסין וגם עולמות הייצור וההרכבה בישראל שמשלבים שרשרת ערך שמתחילה במזרח עוברת דרך ישראל ומסתיימת בלקוח הסופי בארה״ב ובאירופה״.

 

לדברי איבגי, חברת DHL אקספרס מתמודדת עם הביקושים בעזרת תגבור הפעילות האווירית של החברה לסין. ״כדי להתמודד עם הביקושים הללו תגברנו את קווי התעופה פנימה והחוצה מסין. אנחנו מחזיקים בישראל שני מטוסים ותומכים כרגע בכל רמות המשקל כולל מטענים חריגים. בנוסף, אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם הלקוחות שלנו ומדריכים אותם כיצד להתמודד עם המצב שכן עדיין קיים אתגר משום שמפעלים ומקומות עבודה רבים פעילים במתכונת מצומצמת ואף עובדים מהבית. במקרים אלו אנו תומכים על ידי איסופים ממקומות לא שגרתיים.

 

״גם פעילות הייצוא לסין והונג-קונג מוגברת מאוד. היצוא בשבועות האחרונים החל ממענה לצורך של אספקת ציוד סניטרי לסין ולעובדים ישראלים של חברות גלובליות ובימים האחרונים משתנה לאספקת מלאים וחומרי גלם עבור הייצור שמתחיל להראות סימני חזרה. גם בייצוא אנחנו מספקים מענה מסביב לשעון עם איסופים מוגברים לשתי הטיסות היומיות. מה שעומד לנגד עינינו בראש ובראשונה זה תמיכה בעובדים שלנו, בבריאותם ובהמשכיות של הלקוחות שלנו ושל המשק הישראלי״.