חברות ההובלה: ממן נותנת שירות מתחת לכל ביקורת ונוקטת באפליה

חברות ההובלה: "המצב קשה". טוענות כי ממן מעמידה כוח אדם מצומצם ובלתי מיומן, אינה מקצה אנשים לסבלות וניטול, חוסמת את מקומות החנייה עם כלי רב פרטיים ומקצה לחברת אגרקסקו מקומות איחסון על חשבון שאר החברות. ממן דוחה את הטענות


00:00 ,30.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות ההובלה: "המצב קשה". טוענות כי ממן מעמידה כוח אדם מצומצם ובלתי מיומן, אינה מקצה אנשים לסבלות וניטול, חוסמת את מקומות החנייה עם כלי רב פרטיים ומקצה לחברת אגרקסקו מקומות איחסון על חשבון שאר החברות. ממן דוחה את הטענות
 
לאחרונה שלחו מספר חברות הובלה יבשתית (בהן א.ש.ל לוגיסטיקה והובלות, מקס קרן נתב"ג, א. שמיר, רעם וברק, מצילות, ספיד, לי-אור, מובילי דרור, מובילי סופה ועוד) מכתב אל ארגון הגג של המשלחים הבינלאומיים וסוכני המכס (עם העתקים, בין היתר, למבקר המדינה, היועץ המשפטי, שר התחבורה, שר התמ"ת ומנכ"ל ממן) בנוגע לשירות לקוי בממן לצד אפליה. במכתב מגוללות החברות את מצב העניינים העגום במסוף המטענים של ממן בנתב"ג ומספרות על "שירות גרוע מתחת לכל ביקורת הגובל בשערורייה". 
 
החברות מציינות כי למרות פגישות מרובות עם מנכ"ל ממן אלי דלאל ונציגיו השונים "שום דבר לא הועיל ולא עזר – אם כי ההפך הגמור".
 
חברות ההובלה טוענות כי חברת ממן, למרות התחייבויותיה לתת שירות הולם ולעמוד בזמנים, טוענת כי "המצב קשה" ומשתמשת בתירוץ זה לצמצם בכוח האדם המוקצה לתפעול וניטול, דבר אשר פוגע במסירת המטענים בזמן הגיוני וסביר. בנוסף, טוענות חברות ההובלה כי עובדיהם שלהם מעמיסים, מסבלים ופורקים את המטענים בעצמם היות וממן לא מקצה אנשים לסבלות וניטול למרות שהיא מחויבת בכך. 
 
חברות ההובלה טוענות בנוסף כי ממן טוענת כי אין לה מספיק מקומות חנייה למשאיות, אך בפועל מאכלסים את המקומות המיועדים לחנייה והעמסה כלי רכב פרטיים במקום משאיות.
 
כמו כן, טוענות חברות ההובלה כי לו היו מנהלים נכון ועם כוח אדם מיומן ונאמן את הוצאת וקליטת המטענים בזמן לא היו כלל צורך במקומות חנייה. חברות ההובלה מדגישות כי ייעודן המקורי של המשאיות אינו לשם חנייה אם כי להובלה ושינוע, וברגע שהמשאיות נמצאות בחנייה הסיבות לכך הן שתיים בלבד: האפשרות הבלתי סבירה שאין עבודה או שהשירות ארוך, גרוע ולוקה בחסר.
 
מלבד תלונות חברות ההובלה על שירות גרוע, החברות טוענות גם לאפליה אל מול חברת אגרקסקו. "בזמן האחרון" כותבות חברות ההובלה, "חברת ממן התחילה לטפל במטעני היצוא של חברת אגרקסקו והקצתה לה מקומות אחסון חנייה ופריקה ברמפה הדרומית וכן מקומות אחסון לודיגה שהיו מיועדים לאחסון כללי לכלל היבואנים והצרכנים בארץ", זאת, כאמור, על חשבון מקומות האחסון של שאר החברות. עובדה זאת, טוענים בחברות ההובלה, מאריכה את שהות נהגי ההובלה במקום ו"מטרטרת אותם", כלשון המכתב, למקומות אחרים.
 
חברות ההובלה, יש לציין, מקשרות במכתבן בין היחס הגרוע לעובדת היותה של ממן מונופול ומוסיפות "תודה לאל שבקרוב זה ישתנה ויקום מפעיל שני בעזרת השם".
 
להלן תמצית תגובת ממן לטענות חברות ההובלה:
"ממ"ן דוחה את הטענות ומציינת כי מרבית המלינים הינם חברות הובלה להם משרדים שכורים בממ"ן והם מבקשים ליצור לעצמם בידול ויתרון על פני המובילים האחרים ואין בכוונת ממ"ן לאפשר זאת.
 
"לגבי הטענה על מצוקת החנייה ודרכי הגישה. הנושא נמצא באחריות רשות שדות התעופה שלא עושה דבר כדי לפתור את הבעיה.
 
"תמוהה בעיני ממ"ן העובדה שחברות התובלה מתייחסות לעניינים עסקיים של ממ"ן בנושא מתן שירות לחברת אגרקסקו. בלבה של ממ"ן מתגנב איפה החשש כי גורמים שונים להם מניעים זרים, בחשו בקדרת חברות ההובלה והניעו אותן לפנות בתלונות השווא נשוא מכתבן. כידוע בין מסוף המטענים החקלאי שבנתב"ג שבניהול אשדוד בונדד לבין לחברת אגרקסקו נתגלעו מחלוקות רבות המתבררות בערכאות".