איגוד הטייסים ביפן מזמין טייסים ישראלים לעבוד

יו"ר האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל ד"ר יוסי שוב פנה לשר התחבורה בבקשה למצוא פתרון להחלטת רשות התעופה האזרחית שלא לאפשר לטייסים מעל גיל 65 לטוס


12:29 ,12.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

"עולם התעופה הישראלי נמצא היום על סף רעידת אדמה. אני מקבל מדי שבוע פניות מעשרות טייסים פעילים שמחשבים מחדש את מסלול הקריירה התעופתית שלהם לשנים הבאות. אדוני שר התחבורה, בשם כלל טייסי ישראל, אני מפציר בך למצוא פתרון מיידי לטייסים שחצו את גיל 65 ובשלב הראשון לאפשר לנו לכל הפחות לטוס בשמי ישראל".

 

כך אמר קברניט ד"ר יוסי שוב, יו"ר האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל, בכנס התעופה האזרחית הבינלאומי השמיני.

 

עוד אמר שוב: "ב-13 בנובמבר 2015 תמלא שנה להנחיות רשות התעופה האזרחית (רת"א), במסגרתן הוכרחו חברות התעופה הישראליות שלא לאפשר לטייסים מעל גיל 65 לטוס. יש החושבים שהכרעת בג"ץ שהשגנו מאפשרת לנו לטוס – ואין הדבר כך. רת"א מצאה דרכים להביא לכך שהחלטת בג"ץ לא מתקיימת וטייסים בני 65 ומעלה מקורקעים. מדובר בעשרות טייסים ישראלים, הטובים והמנוסים בעולם, שעברו כל בדיקה רפואית נדרשת, ואשר יכולים כבר עכשיו לטוס ביפן, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, ומדינות נוספות בעולם, אבל בישראל לא.

 

"למצב שנוצר יש השפעה לא רק על ההווה, אלא גם על העתיד. אופק ההעסקה של הטייסים בארץ מצטמצם, ולכן טייסים כבני 50 מחפשים כבר עכשיו הזדמנויות לעבוד במדינות זרות המאפשרות לטוס מעל גיל 65, כדי להבטיח לעצמם אופק תעסוקתי ראוי. רק לאחרונה קיבלתי מכתב מעמיתי יו"ר איגוד הטייסים ביפן, בו הוא מזמין טייסים ישראלים שמתקרבים לגיל 65 להגיע לטוס ביפן, אבל בארץ רת"א אינה מאפשרת זאת.

 

"אדוני שר התחבורה, אני מפציר בך להיות בולדוזר גם בנושא הטייסים ולחתור לפתרון. לאפשר לטייסים לטוס כבר מהחודש הבא בשמי ישראל ולהכריז על הקמת קבוצת עבודה בשיתוף הממשלה, חברות התעופה ואיגוד הטייסים לפתרון הסוגיה על מרכיביה השונים. עדיף לטפל במצב הקיים עוד היום, לפני שהתעופה בארץ תידרדר מחר".