אל על חנכה מרכז לוגיסטי עבור חטיבת התחזוקה

המרלו״ג החדש המשתרע על פני 3,000 מ״ר צפוי לבצע כ-75 אלף ניפוקים בשנה והוא כולל ציוד טכנולוגי חדשני של מלקטות חשמליות לגובה, ברקוד, מערכת mini load ומערכת מחשוב מתקדמת ועוד


12:06 ,22.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

המרכז הלוגיסטי החדש של אל על, שתהליך התכנון והבנייה שלו ארך כ-4 שנים ובהשקעה כספית של מעל 20 מיליון שקל, נחנך אתמול במטרה לשפר את אמינות המלאי של החברה לצד התייעלות בעלויות הרכש והאחסנה.

 

בטקס חניכת המרכז הלוגיסטי של החברה נכחו דדי בורוביץ ותמי מוזס בורוביץ מבעלי השליטה בחברת אל על, מנכ״ל אל על לשעבר דוד מימון, הנהלת החברה בראשות אלי דפס, יו״ר אל על, גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על ועובדי החברה

 

תהליך תכנון והקמת המרלו״ג שנמצא בקמפוס אל על בנתב״ג היה בהובלת מטה חטיבת תחזוקה והנדסה יחד עם אגף לוגיסטיקה ובתי מלאכה באל על. בניית המרלו״ג נעשתה בהובלת אנשי בינוי של חברת אל על וכללה קבלן מבצע ויועצים חיצוניים מקצועיים.

 

המרכז הלוגיסטי של אל על בגודל של כ-3000 מ״ר מרכז לתוכו 8 מחסנים שהיו מפוזרים ברחבי הקמפוס של החברה ומכיל בתוכו עד 70,000 פריטים. המרלו״ג צפוי לבצע כ-75,000 ניפוקים בשנה. המרלו״ג החדש כולל מחסן אוטומטי חדשני שמכיל בתוכו 2700 ארגזים ומעל 10,000 פריטים,  המהווים כ-65% מהתנועות של המחסן.

 

גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על, אמר: ״תודה לכל מי שעסק בפרויקט המדהים הזה. אני רוצה להזכיר לכולנו שבקצה העשייה של אל על יש לקוחות שמצפים שהמטוסים יהיו נקיים ומצוחצחים ואתם, עובדי התחזוקה, אחראים לכך. חטיבת התחזוקה היא השריר והלב של אל על. אם אל על מחליטה לעשות משהו, זה יקרה וזה פנומנלי בעיניי וגם משהו שנראה בלתי אפשרי קורה.  לאנשי החברה, תודה לכם על מי שאתם, בלעדיכם זה לא היה יכול לקרות. אחרי הכל, אל על זאת החברה הכי מדהימה בעולם״.

 

דוד מימון, מנכ״ל אל על לשעבר, אמר: ״אני מרגיש בבית. עברנו כברת דרך ארוכה בתקופת כהונתי כמנכ״ל. בחודש הראשון לתפקיד שלי לחצו 2 מהנדסים צעירים מהתחזוקה להיפגש איתי. נפגשתי איתם והם הציגו לי תכנית להקים מחסן בעשרות מיליונים. הלכנו לסיור במחסן הקיים ולא הצלחנו לפתוח אותו מרוב כמות הציוד. לאחר שדחפנו חזק הצלחנו להיכנס ואז הבנתי את הנחיצות של מרכז הלוגיסטי הזה. אתם אנשי התחזוקה ראויים למרכז מדהים כזה. אני גאה להיות חלק מהמורשת הזאת, תודה על ההזמנה.

 

יוסי ברזני, סמנכ״ל חטיבת תחזוקה והנדסה באל על, ״זהו בוקר מרגש במיוחד עבורי. בשנים האחרונות חטיבת התחזוקה והנדסה חווה מהפך של ממש בתהליכי העבודה שלה. היום אנחנו חונכים מרכז לוגיסטי חדיש ומתקדם. לפני 4 שנים, עוד בתקופת דוד מימון, החברה קיבלה החלטה אמיצה להקים את המרכז הלוגיסטי ואני שמח על ההחלטה. הדרך לא הייתה קלה אבל עמדנו במטרה והחלום הפך למציאות. המרכז החדש מציב את אל על בקדמת הטכנולוגיה בתהליכים בתחום התחזוקה״.

 

המחסן האוטומטי כולל ציוד טכנולוגי חדשני של מלקטות חשמליות לגובה, ברקוד, מערכת mini load ומערכת מחשוב מתקדמת של חברת Schaefer. המחסן האוטומטי המתקדם מציג זמן ניפוק של עד 21 שניות ל-2 ארגזים.

 

במהלך שנת 2020 בכוונת החברה לצרף את המרכז הלוגיסטי  לפרויקט paperless של חטיבת תחזוקה וההנדסה  והעבודה בו תנוהל און ליין באמצעות טאבלטים.