אל על מטענים הכריזה על שת״פ אסטרטגי עם AirBridge

החברה הודיעה על השבתתו של מטוס המטען האחרון שהיה ברשות החברה, ועל תחילת פעילות משותפת עם AirBridge במסגרתה יפעל מטוס מטען בואינג 747 בקו ליאז׳- נתב״ג - מוסקווה. הטיסה הראשונה בקו תצא בעוד שבועיים. רונן שפירא: זוהי בשורה לשוק הישראלי


12:37 ,01.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על ערכה הבוקר אירוע השקה רב משתתפים במטה החברה בלוד במסגרתו הכריזה על שת״פ אסטרטגי שהשיקה חטיבת המטענים עם חברת ASL וקבוצת AirBridgeCargo מרוסיה.

 

באירוע, שהתקיים בנמל התעופה בן-גוריון בהשתתפות מר אנטולי ויקטורוב, שגריר רוסיה בישראל, סרגיי לזרב, מנכ״ל חברת Air Bridge Cargo Airlines לצד הנהלת חברת אל על בראשות אלי דפס, יו״ר אל על, גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על, רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים, וסוכני מטען, השיקה חטיבת המטענים באל על את שיתופי הפעולה עם חברת ASL וקבוצת AirBridgeCargo, חברות החכרת מטוסי מטען, לביצוע הטסת המטענים של חברת אל על.

 

רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים של אל על, אשר פתח את האירוע סיפר כי אתמול היה למעשה היום האחרון לפעילות מטוס המטען. שפירא ציין כי האסטרטגיה של החברה היא להמשיך בפעילות של מטוסי מטען עבור הלקוחות הישראלים ועבור השוק הישראלי, וזאת בנוסף לקיבולת החדשה שיש כעת לחברת אל על הודות לשימוש במטוסי הדרימליינר החדשים של החברה והיעדים החדשים שאליהם הם מגיעים.

 

שפירא הכריז על חתימת ההסכם האסטרטגי עם חברת AirBridgeCargo במסגרתו יפעל מטוס מטען מדגם בואינג 747 של חברת המטענים הרוסית בקו ליאז׳ - נתב״ג - מוסקבה בתדירות שבועית כאשר המטרה היא להגדיל את תדירות הטיסות של מטוס המטען. שפירא ציין כי אל על תשתמש ברשת היעדים של חברת AirBridge על מנת להפיץ את מטעני הלקוחות ליעדים הסופיים. פעילות מטוס המטען בשת״פ עם Airbridge תחל בעוד שבועיים בדיוק. נציין עוד כי זוהי פעם ראשונה שישראל תפעיל טיסה של מטוס מטען למוסקבה.

 

נציין כי העובדה שחברת אל על השביתה למעשה את פעילות מטוסי המטען שלה מהווה מהפכה בשוק המטענים האווירי בישראל, וזאת בשל היותה שחקן בולט ומוביל בשוק.

 

השקתו של השירות החדש בשת״פ עם AirBridgeCargo באה בעקבות הוצאת מטוס המטען של אל על, ה-ELF מדגם 747-400 משירות, שביצע את טיסתו האחרונה בחברה מליאז׳, בלגיה לתל אביב. ה-ELF שירת את אל על במשך תשע שנים במסגרתן הטיס כ-275,000 טון.

 

טיסת הבכורה של ה-ELF באל על נערכה ב-25/4/10 ולאורך השנים ביצע המטוס מגוון טיסות מיוחדות, כגון: הובלה של חומר מעכב בערה לכיבוי השריפות באסון הכרמל, טיסות לסיוע הומניטרי בשיתוף משרד הביטחון ברחבי העולם, טיסות מיוחדות ועוד.