אל על: רווח נקי של 16.4 מיליון דולר ברבעון השני

זאת לעומת רווח של 35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – קיטון של 47%. במהלך החציון הראשון של השנה החברה הפסידה 13.6 מיליון דולר. דוד מימון: ההכנסות ושיעור התפוסה גדל למרות הגידול בתחרות


11:00 ,16.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אל על הציגה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2017 ולמחצית הראשונה של השנה. מהחברה נמסר כי הכנסות החברה ברבעון השני השנה הסתכמו בכ- 541 מיליון דולר לעומת כ-537 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-0.6%.

 

עוד נמסר מאל על כי הרווח הגולמי ברבעון השני השנה הסתכם בכ-107 מיליון דולר, לעומת כ-124 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-13%. הרווח התפעולי הסתכם בכ- 27 מיליון דולר לעומת כ-51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-47%.

 

הרווח  הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-16.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

עוד נמסר מחברת אל על כי מספר קטעי הנוסע ברבעון השני לשנת 2017 עלה בכ-2.4% לעומת אשתקד. נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג ברבעון השני ירד לכ- 29.5% לעומת כ-34.2% ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA הסתכם בכ-70 מיליון דולר, לעומת כ-96 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

החברה דיווחה בנוסף על תוצאותיה עבור החציון הראשון של השנה מהם עולה כי הכנסות החברה בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-959 מיליון דולר לעומת כ-934 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-2.6%. הרווח הגולמי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-148 מיליון דולר, לעומת כ-158 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - קיטון של כ-6.4%.

 

מהחברה נמסר כי ההפסד הנקי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב-13.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-13.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

צפו בסרטון שמתאר את בניית הדרימליינר החדש של אל על: 

 

 

דוד מימון מנכ"ל אל על, התייחס לתוצאות הכספיות של החברה ואמר: ״אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה.

 

אנו שמחים לבשר כי החודש יגיע מטוס הדרימליינר הראשון מדגם בואינג 787-9, שיחל לפעול בשבועות הקרובים ויצעיד את אל על לעידן חדש. המטוס, הוא הראשון מבין 16 שיגיעו עד לסוף שנת 2020.

 

הגשנו בקשה לממונה על ההגבלים העסקיים לאשר את רכישת ישראייר תעופה ותיירות, באמצעות חברת הבת סאן דור, מידי אי. די. בי תיירות. העסקה מהווה נדבך חשוב ביישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של אל על להרחבה וגיוון של סל השירותים והמוצרים שמציעה החברה ותאפשר לנו להגדיל את ההכנסות של הקבוצה כולה ולהאיץ את צמיחת החברה תוך הגדלת היקפי הפעילות.

 

בחודש נובמבר אנו משיקים את הקו הישיר למיאמי, המהווה צעד אסטרטגי חשוב להמשך הרחבת רשת הנתיבים של אל על בצפון אמריקה.

 

דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה כי "גם ברבעון זה רשמה החברה גידול בהכנסות, על אף הסביבה העסקית המאתגרת המתאפיינת בהתגברות משמעותית של התחרות בנתב״ג. לצד זאת, נרשמה גם עלייה בהוצאות הדלק הסילוני על רקע עלייה במחיר הנפט בעולם, עלייה בהוצאות השכר בעיקר בשל הסכמי השכר החדשים והתחזקות השקל מול הדולר.

 

״ברבעון השני המשיכה החברה לייצר תזרים מזומנים גבוה בהיקף של למעלה מ-100 מיליון דולר, ולהציג נזילות גבוהה, המתבטאת ביתרות מזומנים בסך של כ-276 מיליון דולר לצד הון עצמי בסך של כ-247 מיליון דולר. 

 

״כמו כן, במהלך הרבעון שילמה החברה מקדמות בהיקף של כ-24 מיליון דולר עבור מטוסי דרימליינר שרכשה החברה אשר צפויים להצטרף לציי החברה במהלך שנת 2018. יתרות המזומנים שבקופת החברה ותזרים המזומנים הגבוה שלה מפעילות שוטפת מהווים בסיס איתן להמשך קידום השקעותיה במסגרת התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלה״.