בואינג וAerion- מציגות: מטוס על קולי חדש

מהירות המטוס תגיע ל-1.4 מאך ותקצר את זמן הטיסות הטרנס-אטלנטיות בכ-3 שעות. בואינג תעניק סיוע כלכלי, הנדסי ומכני בייצור מטוס המנהלים העל קולי הראשון


13:50 ,11.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית המטוסים בואינג מכריזה על תחילתו של שיתוף הפעולה עם חברת Aerion החלוצה בפיתוח טיסות על קוליות. במסגרת ההסכם, בואינג תבצע השקעה משמעותית במטוס הAS2 של Aerion ותתמקד בהאצת הפיתוחים הטכנולוגיים ועיצובו של המטוס העל קולי החדש, אשר יהווה פריצת דרך ויהיה למטוס המנהלים העל קולי הראשון בשוק התעופה.

 

חברת בואינג תספק משאבים בתחום ההנדסה, הייצור וטיסות המבחן עבור המטוס החדש. כמו כן, תעניק ייעוץ אסטרטגי לחברת Aerion לטובת כניסתה לשוק. מטוס הAS2 עתיד להגיע למהירות של 1.4 מאך או כ-1,000 מיילים בשעה. מהירות המטוס החדש תהיה גבוהה ב-70% ממטוסי המנהלים הקיימים היום. מטוס הAS2 יקצר את זמן הטיסות הטרנס-אטלנטיות בכ-3 שעות, ובמקביל יעמוד בכל התקנות הסביבתיות. הטיסה הראשונה של המטוס מתוכננת להתבצע בשנת 2023.

 

סטיב נורדלוד, סגן נשיא ומנהל פרוקייט Boeing NeXt אמר כי: ״בואינג מובילה מהפך בתחום התחבורה העולמית, אשר יחבר את העולם בבטיחות ובמהירות שלא נראתה כמותה מעולם. מדובר בהחלטה אסטרטגית ומחושבת שמטרתה להשקיע בטכנולוגיות עילית שישפרו את תחום הטיסה העל קולי״.