גידול צפוי של 12% בפעילות בנתב"ג

מנתוני רשות התעופה האזרחית עולה שהצפי לגידול של טיסות חברות התעופה הזרות עומד על 14% וגידול של 10% במספר הטיסות של החברות הישראליות


00:00 ,01.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בעונת הקיץ צפוי גידול של 12% במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

על הצפי הודיע היום (ד') שר התחבורה ישראל כץ.

עונת הקיץ החלה בתחילת חודש אפריל ותמשך עד סוף חודש אוקטובר. לדברי כץ, הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי, שאושר לאחרונה בממשלה, צפוי להוביל לגידול נוסף במספר הטיסות לישראל וממנה כבר במהלך עונת הקיץ הנוכחית.

מנתוני רשות התעופה האזרחית (רת"א) עולה שבמספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות לנתב"ג וממנה צפוי גידול של 14% ואילו במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הישראליות - אל על, ארקיע, וישראייר - צפוי גידול של 10% לעומת התקופה המקביל אשתקד. חלק השוק של המובילים הישראלים צפוי לעמוד בעונת הקיץ על 39% מכלל הטיסות.

גידול משמעותי צפוי גם בחלק השוק של חברות הטיסות המוזלות לישראל, כשחלק השוק של חברות אלה צפוי לגדול בעונת הקיץ ל-8%, לעומת 4% בעונת הקיץ של 2012.

מספר קווי התעופה שיופעלו על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל יגיע הקיץ ל-13 קווים. מדובר בקווים לניו יורק, פריז, לונדון, רומא, וינה, ברצלונה, מינכן, ברלין, פראג, מילאנו, בוקרשט, אמסטרדם ומוסקבה.

מנהל רת"א גיורא רום ציין שהרשות העניקה בעונת הקיץ ל-60 חברות תעופה זרות היתרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה, לעומת 56 חברות בתקופה המקבילה אשתקד.

החברות הזרות שקיבלו מרת"א היתר להוספת תדירויות הן תורכיש איירלינס ופגאסוס התורכיות, אייר פרנס, בריטיש איירווייס, לופטהנזה, אוקראינה אינטרנשיונל, איזי ג'אט, ס.א.ס ונורוויג'אן.