ההסתדרות הקימה מטה פעולה למניעת פגיעה בזכויות טייסים ישראלים

על פי תקנות בינלאומיות חדשות, ובהתאם לסירוב משרד התחבורה להגיש לארגון התעופה הבינלאומי בקשה להחרגה, לא יוכלו יותר טייסים לטוס בחברות מסחריות מעל גיל 65


10:57 ,27.08.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בישיבה מיוחדת שהתקיימה אתמול (ד') בלשכתו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הוחלט על הקמת מטה פעולה משותף בין איגוד עובדי התחבורה, איגוד הטייסים  וועדי חברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע.

 

מטרת היוזמה היתה להוביל מהלך למניעת פגיעה בטייסים ישראלים, אשר ייאלצו מעתה לסיים את העסקתם כטייסים שנתיים לפני הגיעם לגיל הפרישה הקבוע בחוק.

 

החל מנובמבר 2014 - מועד כניסתן לתוקף של תקנות בינלאומיות חדשות - עשרות טייסים מעל גיל 65 לא יוכלו עוד לטוס בחברות התעופה המסחריות בישראל. הסיבה לכך היא סירובו של משרד התחבורה לנצל את סמכותו ולהגיש לארגון התעופה האזרחית הבינלאומי בקשה להחרגה, כפי שהיה נהוג עד כה וכפי שמקובל ביתר המדינות בהן גיל הפנסיה הקבוע בחוק גבוה מ-65.

 

כתוצאה מההנחיה הרשמית שהוציאה רשות התעופה האזרחית לחברות התעופה בישראל, עשרות טייסים ותיקים צפויים לאבד את עבודתם שנתיים בלבד לפני גיל הפרישה. 

 

אדרי: "דווקא בזמן המלחמה בעזה, בעת שעשרות טייסים התייצבו למילואים במבצע 'צוק איתן', ציבור הטייסים הוותיקים היה זה שנקרא למלא את מקומם, על מנת לשמר את שגרת התעופה של ישראל. למרבה האירוניה והכעס, בזמן שהטייסים הוותיקים עבדו לילות כימים על מנת לחלץ את רבבות הישראלים שנתקעו בחו"ל עקב הביטולים של החברות הבינלאומיות, המדינה לא עשתה דבר על מנת להציל את הביטחון התעסוקתי שלהם ולמנוע את זריקתם למעגל האבטלה שנתיים בלבד לפני גיל הפרישה.

 

"למדינת ישראל אסור להפקיר את טייסיה. ההחלטה החד צדדית שנפלה בעניין זה אינה מתקבלת על הדעת. היה ניתן להגיע לפתרון אחראי ונכון יותר עבור כל הצדדים; החל משינוי החקיקה אשר נוגע לגיל הפרישה של הטייסים, דרך היוון משכורותיהם עד לפרישה, וכלה בהבטחת הביטחון התעסוקתי שלהם לאחר יישום הנוהל החדש. ההסתדרות תפעל באמצעות מטה הפעולה מול המדינה ומול החברות, על מנת למנוע את הפגיעה בטייסים וליישב את המחלוקת בדרך של משא ומתן".

 

יו"ר איגוד הטייסים, קברניט ד"ר יוסי שוב: "עד עתה, טייסים אשר עברו את גיל 65 המשיכו לטוס. אם לא יינתן על ידי הממשלה והחברות מענה מידי לקרקוע הכפוי של הטייסים בני ה-65 ומעלה, הרי שבפועל הם יפוטרו שנתיים לפני שיוכלו לפרוש לפנסיה על פי חוק, תוך פגיעה אנושה בפרנסתם ובזכות היסוד של חופש העיסוק.

 

"אותם טייסים התגייסו לאחרונה למלא את מקומם של טייסי החברות שגויסו למילואים במהלך מבצע 'צוק איתן', וטסו באופן מתוגבר בכדי לשמר את שגרת התעופה אל ישראל וממנה. זאת בשעה שחברות רבות ביטלו את טיסותיהן לישראל ואלפי ישראלים נתקעו בחו"ל.

 

"ביד אחת קובעת הממשלה שגיל הפנסיה הוא 67 וביד השנייה, אותה ממשלה מונעת מהטייסים להתפרנס עד לגיל שהיא עצמה קבעה. אלו אותם טייסים ששירתו שנים את מדינת ישראל וחלקם ממשיך ומשרת גם כיום במילואים, גם לאחר גיל 65. 

 

"כל גורמי התעופה בארץ חייבים לפעול מיידית לטובת המשך הטיסה, ממש כמו היום. יש למצוא פתרון מהיר והוגן לנושא סכנת הפיטורין של עשרות טייסים מדי שנה בכל חברות התעופה המסחריות בישראל".