הסכם הבנות בין טייסי ישראייר וההנהלה במקרה של מיזוג עם אל על

ההסתדרות וישראייר חתמו על הסכם המסדיר את ההשלכות על הטייסים במקרה של מיזוג עם אל על. ההסכם מבטיח את אימוץ ההסכם הקיבוצי הקיים של הטייסים וקובע מנגנון ביטחון תעסוקתי


13:39 ,04.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד עובדי התחבורה בראשות אבי אדרי, הנהלת חברת ישראייר בראשות המנכ"ל אורי סירקיס וועד טייסי החברה חתמו הלילה על הסכם הבנות המסדיר את העסקתם של כ-50 הטייסים בישראייר, במקרה של רכישתה על ידי סאנדור, מקבוצת אל על.

 

מסמך הבנות זה הינו צעד נוסף ומשלים למסמך ההבנות שנחתם לפני כחודש בין הצדדים לעניין הסכם העבודה הקיבוצי של טייסי ישראייר.

 

ההסכם אליו הגיעו עתה הצדדים קובע כי במקרה של רכישת החברה יקוים ויישמר הסכם העבודה הקיבוצי בחברה, המבטיח את המשך העסקתם של כל טייסי החברה וקידומם המואץ על רקע תכנית ההצטיידות השאפתנית של ישראייר. כחלק מכך ההסכם כולל מנגנון המעניק ביטחון תעסוקתי לטייסים למשך שמונה שנים.

 

בנוסף לכך הוסכם כי ועד הטייסים של ישראייר יהיה זכאי למנות דירקטור, וכי בסכסוך עבודה טיסות ישראייר לא יבוצעו על ידי סאן דור או אל על.

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "ההסכם עליו חתמנו מביא בשורה לעובדים במקרה של מכירת החברה, והוא שומר על מעמדם ועל מכלול זכויותיהם. ההסכם מחזק את ביטחונם התעסוקתי של הטייסים ומשקף את האמון שעליו מושתתת מערכת יחסי העבודה בישראייר".

 

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, ציין: "מסמך העקרונות משלב בתבונה וברגישות את הצורך לשמר את אופייה הייחודי והגמישות התפעולית של ישראייר, בצד שמירה על טייסי החברה והבטחה כי קצב הצמיחה המואץ המבוסס על צי מטוסי האיירבוס ישמר ואף יגדל".