הפסקה (זמנית) בשיבושים בטיסות אל על

בימים האחרונים חלו שיבושים בטיסות אל על בשל סכסוך שפרץ עם טייסי החברה. אולם בית הדין האזורי לעבודה בת"א הורה הבוקר לטייסי החברה לשוב לעבודה סדירה ומלאה


00:00 ,10.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

"ירידה במוטיבציה" בקרב טייסי חברת אל על הביאה לשיבושים בטיסות החברה בימים האחרונים ואף לביטול הטיסות שנועדו אמש לסנט פטרסבורג וממנה לאחר שמספר טייסים לא התייצבו לעבודתם.

על כן, ולאור פנייה שעשתה הנהלת חברת אל על לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות עורך הדין נחום פינברג, נערך הבוקר דיון דחוף בפני כבוד השופטת הדס יהלום, במסגרתו קיבל בית המשפט את טענות הנהלת החברה ונתן צו ארעי המורה לטייסים לשוב לעבודה סדירה, עד למועד הדיון הבא, ב- 17 ביולי.

יתרה מכך, כבוד השופטת הורתה לנציגי ההסתדרות וליו"ר ועד טייסי החברה, הקברניט ניר צוק, להפעיל את מרותם ולהורות לטייסים לשוב לעבודה סדירה "כפי נהוג היה בחברה בשנים קודמות, בתקופות עומס", ציינה.

ככל הנראה, סלע המחלוקת בין טייסי החברה לבין ההנהלה הינה סביב נושא תכנון עומס עבודה חריג בקיץ, במקביל לפגיעה בתנאי ההעסקה. יחד עם זאת ועפ"י פרסומים שונים, גורמים בחברה ציינו שההחלטה של הנהלת החברה להפסיק נוהל שאיפשר לטייסים, עד כה, לשדרג למחלקות מתקדמות בטיסה חברים ובני משפחה על פי שיקול דעתם, הוא הסיבה האמיתית לסכסוך.

כך או אחרת, בית הדין האזורי לעבודה בת"א הורה הבוקר לטייסי החברה לשוב לעבודה סדירה ומלאה לקראת דיון נוסף שיתקיים בנושא ב- 17 ביולי.