הקברניטה הראשונה באל על השתתפה במטס יום העצמאות

במטס אל על לכבוד יום העצמאות ה-63, שהוקדש לחייל החטוף גלעד שליט, לנווט רון ארד, נפגעי מערכות ישראל ופעולות האיבה ומשפחות הנעדרים, השתתפה הקברניטה הראשונה בחברה, סמדר שכטר שהצדיעה במהלך המטס לזכר אביה שניבא את מינויה לקברניטה אך לא זכה לראות זאת


00:00 ,11.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

אל על הקדישה את מטס יום העצמאות השנה לחייל החטוף גלעד שליט, לנווט רון ארד, נפגעי מערכות ישראל ופעולות האיבה ומשפחות הנעדרים. המטס התקיים אתמול, בצהרי יום העצמאות, ונערך במבנה של ארבעה מטוסי בואינג של אל על מדגם 737, 767, 777 ו- 747. הטיסה נערכה מנהרייה לכיוון דרום עד אשדוד בגובה של 1,000 רגל לאורך קו החוף.

מאל על נמסר כי, שמות המטוסים שטסו במטס נקראים למשך השבוע בו חל יום העצמאות לשמות הבאים: מטוס "ירושלים" מדגם 747-400 – "כולנו עם משפחות חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה", מטוס "שדרות" מדגם 777 – "כולנו עם גלעד שליט", מטוס "דלית אל כרמל" מדגם 767 – "כולנו עם רון ארד", מטוס "דגניה" מדגם 737 - "כולנו עם משפחות הנעדרים

עוד נמסר כי, את מטוס 767 - "דלית אל כרמל", הטיסו מנהל הצי קברניט אבי לביא, אסף מיטיב והקברניטה הראשונה באל על- סמדר שכטר. שכטר הגיעה מלווה בבעלה, שתי בנותיה ובני משפחתה ומסרה כי " כולי נרגשת להיות חלק ממטס אל על היום בשמי מדינת ישראל. אני מצדיעה למדינה ביום חגה." שכטר הוסיפה ואמרה כי במהלך הטיסה היא תצדיע לאביה, מרדכי שכטר, שנפטר לצערה ולא זכה לראותה כקברניטה באל על, אבל היה הראשון שניבא כי יום אחד תעשה זאת ותתמנה לקברניטה באל על."

את המטס הוביל מטוס ה-747-400 שהוטס על ידי מנהל הצי, קברניט טל בקר ואיתו הקצינים הראשונים רועי בשן ויובל שמואלי. איתם במטוס הטייס הראשי של אל על קברניט עמוס מוהר. אחריו טס מטוס ה- 777 "שדרות" עם מנהל הצי קברניט עופר אלוני, קברניט שמואל כהן וקברניט צבי רוזנברג בטיסה אחרונה לפני פרישתו מאל על. את מטוס 737 – "דגניה" הטיסו קברניט יגאל כ"ץ וקצינים ראשונים רון מרגלית ודוד מנדיאל.

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על אמר לצוות הטייסים בתדרוך: "אין זה טריוויאלי בעיניי שאל על עורכת היום מטס לרגל יום העצמאות ה- 63 של מדינת ישראל. שלוש שנים לאחר הקטסטרופה הכי גדולה של העם שלנו קמה מדינה שלנו, יהודית, חופשית, דמוקרטית, גאה ומדהימה בכל קנה מידה ובכל תחום. השנה החלטנו להקדיש את המטס לגלעד שליט, לרון ארד, למשפחות השכולות של חללי מערכות ישראל ונפגעי הטרור ופעולות האיבה ומשפחות השבויים והנעדרים. אל על מצדיעה בשם כל אנשי אל על בקרקע ובאוויר, בארץ ובעולם".