השיטה המטרית תגדיר את תקן פליטות הפחמן הדו חמצני ממטוסים

בניגוד למס המזהמים של האיחוד האירופאי, המעורר התנגדות רבה, קיימת הסכמה נרחבת סביב התקן החדש, שאמור להיות מוסכם עד סוף 2013


00:00 ,17.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון התעופה האזרחי הבינלאומי, הפועל במסגרת האו"ם (UN International Civil Aviation Organization – ICAO) הסכים לקביעת השיטה המטרית כדרך להגדיר את תקן פליטות הפחמן הדו חמצני ממטוסים חדשים.

על כך דיווח אתר האינטרנט Air Cargo World.

קביעת התקן לאור מחלוקת קשה בנוגע למס המזהמים הטיל האיחוד האירופאי על פליטות בשני מדינות האיחוד. המס עורר התנגדות עזה בקרב מספר מדינות, ביניהן סין וארצות הברית. לטענת מדינות אלה, צעדים כגון הטלת המס יכולים להתבצע חוקית רק תחת המטרייה של האו"ם.

גם בפגישה שנערכה לאחרונה בפרטוריה, דרום אפריקה, בהשתתפות נציגים מברזיל, דרום אפריקה, סין והודו, הציגו הדוברים עמדה נוקשה נגד המס האירופאי.

התקן החדש של האו"ם אמור להיות מסוכם עד לסוף שנת 2013. עד כה, הגיבו מדינות החברות ב-ICAO, כמו גם מדינות החברות בוועדה של הארגון לשמירה על סביבת התעופה, בחיוב, והביעו הסכמה נרחבת ליישום התקן.

אמר סגן מנהל יצרנית המטוסים בואינג בילי גלובר: "מדובר בהישג עצום. הוועדה עבדה קשה במשך השנים האחרונות כדי להשיג הסכמה בנוגע לפליטות המזהמים, קביעת התקן והשיטה המטרית, שתתמוך בתקן החדש. התעשייה שלנו תמשיך לתמוך בקביעת סטנדרטים גלובאליים להפחתת פליטות".

הוסיף מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי IATA טוני טיילר: "קביעת תקן עבור הדורות הבאים של המטוסים יעזור להבטיח את מיקסום ההשקעה בת מיליארדי הדולרים שיצרניות מטוסים משקיעות כדי להשיג תוצאות סביבתיות חיוביות".