יו"ר ההסתדרות לראש הממשלה: לקיים דיון דחוף להצלת חברות התעופה הישראליות

במכתב חריף שנשלח לראש הממשלה נתניהו ולשרי התחבורה והתיירות, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מדגיש כי המשבר העמוק שאיתו מתמודדות חברות התעופה הישראליות, לא החל עם נגיף הקורונה


08:07 ,20.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, פנה אתמול (ד׳) לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ולשר התיירות יריב לוין, וקרא להם לקיים דיון דחוף למניעת הקריסה של חברות התעופה הישראליות.

 

יו"ר ההסתדרות בר-דוד, שהוציא את מכתבו בעקבות הצהרת ראש הממשלה על הכוונה לפצות חברות שנפגעו בעקבות נגיף הקורונה, ציין כי: "מדובר בצעד מבורך אך נדרשים צעדים הרבה יותר דרמטיים כדי להציל את חברות התעופה הישראליות מהמשבר שאליו נקלעו הרבה לפני הקורונה".

 

"החלטות כמו סגירת שדה דב והיעדר הסדרה ממשלתית ראויה של תנאי תחרות הוגנת בענף, הותירו את החברות בארץ מדממות. על אף שמדובר בנכס אסטרטגי לאומי, חברות התעופה המקומיות מופקרות בפני מציאות של מצוקה הולכת ומחריפה", כתב בר-דוד.

 

יו"ר ההסתדרות הדגיש כי "מי שישלם את מחיר המחדל יהיו כל אזרחי ישראל, שכבר עתה מתמודדים עם השלכותיו החמורות של שיתוק שלטוני מתמשך".

 

עוד הוסיף בר-דוד כי על ראש הממשלה והשרים "מוטלת האחריות לנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לעזור לאל על, ארקיע וישראייר לעמוד בתנאים שיאפשרו את המשך קיומן".