ישראל וארצות הברית קיימו תרגיל אבטחת תעופה

התרגיל, שהתבצע במקביל בשתי המדינות, הוא חלק מההבנות בנוגע לשיתוף פעולה במלחמה נגד טרור לאור מזכר הבנות בנושא שנחתם ב-2010


00:00 ,10.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת שיתוף פעולה בתחום אבטחת התעופה האזרחית בין ארצות הברית לישראל התקיימה לאחרונה בשתי המדינות סדרת תרגילים.

התרגילים נערכו בו זמנית ממרכז המבצעים לאבטחת התעופה של אגף הביטחון במשרד התחבורה (ממל"ת) וממרכז המבצעים של הסוכנות האמריקאית לאבטחת התחבורה השוכנת במשרד לביטחון המולדת.

בשנים האחרונות הרחיבו ישראל וארצות הברית את שיתוף פעולה במלחמה כנגד הטרור גם לתחום אבטחת התעופה, כשהתרגיל שנערך השבוע התמקד בתעופה האזרחית שבין שתי המדינות.

שר התחבורה ישראל כץ אמר עם תום התרגיל: "אנו סבורים כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות יגביר את ביטחון התעופה האזרחית לא רק בייחס לטיסות אזרחיות הטסות בין שתי המדינות, אלא גם ביחס לביטחונם של כל הטיסות הנכנסות. ננצל את הצלחת התרגיל להגברת שיתוף הפעולה עם ידידנו בארצות הברית במטרה להתמודד עם האיומים המורכבים והאתגרים בתחום אבטחת התעופה".

לדברי ג'ון פיסטול ראש הסוכנות האמריקאית לאבטחת התעופה (TSA): "התעופה האזרחית ממשיכה להוות מטרה לטרוריסטים ומעשיהם הנפשעים אינם מוגבלים רק לאומה מסוימת. על ידי שיתוף פעולה עם שותפים בינלאומיים, אבטחת התחבורה העולמית תתחזק למען כלל הנוסעים, ללא קשר ליעדם ולאמצעי בו הם בוחרים להשתמש".

בשנת 2010, חתמו ישראל וארצות הברית על מזכר הבנות, שנועד לחיזוק שיתוף הפעולה במאבק נגד פעולות טרור המכוונות כנגד התעופה האזרחית. שתי המדינות הסכימו, כחלק ממזכר ההבנות, לקיים תרגילים משותפים בקנה מידה מוגבל, כמו גם תרגיל שנתי בקנה מידה נרחב יותר. התרגילים מיועדים לבחון את דרכי התגובה המיטביות של שני הצדדים לנוכח תרחישים מסוימים ולשפר את מערכות הביטחון של שני הצדדים.

יצוין כי בישראל נמצא תחום אבטחת התעופה תחת סמכותו של ראש אגף הביטחון במשרד התחבורה, שנעזר בגורמי ביטחון רלבנטיים. בארצות הברית האחריות מוטלת על ה-TSA, בשיתוף גורמי רלבנטיים נוספים.