ישראל מחדשת את הטיסות הסדירות לטורקיה

זאת בעקבות הסכם שנחתם בין המדינות. שר התחבורה כץ: חברות התעופה הישראליות שעד כה נמנע מהן לנחות בשדות התעופה בטורקיה בשל בעיות ביטחון, יוכלו מעתה להתחרות בתנאים שווים עם חברות התעופה הטורקיות


00:00 ,18.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל תחדש את הטיסות הסדירות לטורקיה לאחר הפסקה של יותר מחמש שנים. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

כזכור, חברות התעופה הישראליות הפסיקו לחלוטין את הטיסות הסדירות והשכר לטורקיה לפני יותר מחמש שנים בשל מחלוקת בנושא סידורי האבטחה, בשדות התעופה בהם נחתו חברות התעופה הישראליות.

השר כץ ציין כי מדובר בבשורה חשובה עבור חברות התעופה הישראליות שעד כה נמנע מהן לנחות בשדות התעופה בטורקיה בשל בעיות ביטחון ועתה יוכלו להתחרות בתנאים שווים עם חברות התעופה הטורקיות.

מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום ועמיתו הטורקי בילאל אקשי, חתמו אתמול באנקרה על הסכם המאפשר את חידוש הטיסות של חברות תעופה ישראליות לטורקיה. זאת, לאחר שיחות שנערכו בין רשויות התעופה של שתי המדינות, במהלך חודשים האחרונים.

השר כץ ציין כי החתימה על מסמך חידוש הטיסות התאפשר לאחר שהשלטונות הטורקים נענו לדרישות הביטחון הישראליות ולאחר שישראל קיבלה תשובות מספקות ופתרונות לכל הסוגיות הביטחוניות שהועלו על ידה במהלך השיחות.

רום מסר כי חברות התעופה הישראליות יוכלו לטוס לטורקיה כבר בקיץ 2014. בכוונת רשות התעופה האזרחית לאפשר לכל החברות הישראליות לבצע טיסות לטורקיה.

המשך בעמוד הבא...

מנהל רשות התעופה האזרחית ציין כי השיחות נערכו באווירה עניינית וידידותית. לדבריו, לאורך כל השיחות הפגינו הטורקים רצון טוב ונכונות לחדש את טיסותיהן של חברות התעופה הישראליות לטורקיה.

בעקבות ההסכם שנחתם יוכלו חברות התעופה הישראליות לבצע טיסות סדירות וטיסות שכר לטורקיה ללא כל הגבלה. יצויין, כי חברות התעופה הטורקיות מבצעות כיום יותר מ-60 טיסות שבועיות לישראל והטיסו השנה למעלה ממיליון נוסעים בין המדינות.

מנכ״ל ארקיע גדי טפר, מסר בתגובה: "אנו מודים לגיורא רום ולצוות רת״א על המאמץ המושקע בשיחות עם שילטונות התעופה בטורקיה ומקווים שכבר בעונה הקרובה יתאפשר לארקיע להפעיל טיסות לטורקיה ללא מגבלת שעות פעילות.״