מנהל קטארי יעמוד בראש יאט״א

אכבר אלבאכר, מנכ"ל חברת התעופה הקטארית, נבחר לתפקיד יו״ר מועצת המנהלים של ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט“א. ייכנס לתפקידו ביוני 2018


10:07 ,31.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אכבר אלבאכר, מנכ"ל חברת התעופה הקטארית, נבחר לעמוד בראשות חבר המנהלים של מועצת ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט“א (International Air Transport Association – IATA). ארגון זה מייצג 275 חברות תעופה האחראיות על כ-83% מתנועת התעופה העולמית. אלבאכר  ייכנס לתפקידו ביוני 2018 בתום הוועידה הכללית שתיערך בסידני, אוסטרליה. היו"ר התורן ישמש בתפקידו כשנה.

 

אלבאכר ידוע בעמדותיו הקשוחות בנושאים עסקיים, ובכל מה שכרוך בתחרות מול חברות תעופה נוספות וכן כלפי יצרניות המטוסים. בחירתו מגיעה דווקא כשקטאר איירווייז,  הנחשבת לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם, נמצאת בתקופה קשה. מטוסי החברה נאלצים להשתמש בנתיבי תעופה חליפיים וארוכים נוכח חרם שהטילו עליה שכנותיה ערב הסעודית, האמירויות, בחריין וכן מצרים. בנוסף, החברה הקטארית זנחה תכניות לרכוש כ-10% מהבעלות על אמריקן איירליינס.

 

אלבאכר הגיב על בחירתו ואמר כי הוא שמח על כך בייחוד בתקופה בה התעשייה ניצבת בפני אתגרים חשובים. הוא הבטיח כי יפעל למען זכויות הנוסעים וכן להגברת הביטחון בטיסות.