מתיחות באל על: נציגי העובדים פוצצו ישיבה בין ההנהלה, הטייסים וההסתדרות

בעקבות כך השעה יו״ר ההסתדרות את יו״ר ועד עובדי אל על ואת חברי מועצת עובדי החברה. אבי אדרי: ״החלטנו לפזר את הוועד ולקחת את המושכות לידיים״. גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על: ״תנאי הסף לקבלת הלוואה בנקאית בערבות מדינה הוא חתימה על הסכם עבודה״


09:52 ,26.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ישיבה שהתקיימה אתמול בחברת אל על בהשתתפות טייסי החברה, נציגי ההסתדרות והנהלת אל על ״פוצצה״ על ידי נציגי ועדי העובדים, ובראשם יו״ר ועד העובדים. בישיבה, שלא הגיעה לסופה כאמור, היו אמורים לדון בהיקף קיצוץ שכרם של טייסי אל על - סך 110 מיליון דולר בהתייעלות שנתית.  

 

בתגובה לכך הודיע יו״ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, על השעייתם המיידית של נציגי ועד העובדים מתפקידם. במכתב שהוציא אתמול בר דוד הוא הודיע ליו״ר מועצת עובדי אל על, שרון בן-יצחק, ולכל חברי מועצת עובדי החברה, כי החליט להשעותם לאלתר - לאחר שהתנהלו בניגוד להוראות ההסתדרות ובאופן הפוגע בכלל עובדי אל על״.

 

בר דוד כתב כי ״הובאו לידיעתי האירועים החמורים אשר התרחשו היום במהלך ישיבת מו״מ של הנהלת אל על עם סקטור הטייסים בליווי ההסתדרות״, וציין כי מדובר ב״חציית קו אדום בוטה של חברי מועצת העובדים. זאת בהמשך להתנהלות בניגוד להוראות ההסתדרות, מדיניות ההסתדרות והמצופה מנציגות עובדים בעיקר בתקופת משבר כה קריטית לחברה ולעובדיה״.

 

בהודעתו לחברי מועצת העובדים מתח יו״ר ההסתדרות ביקורת על התנהלותם, וציין כי ״התנהגות זו וחבלה במו״מ, פוגעת בכלל עובדי החברה, אשר מצויה בצומת דרכים גורלי״.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, העלה סרטון לאתר Youtube ובו סיפר כי ״אותו ועד טייסים שכולם מנסים להסית נגדם עומדים לתת 110 מיליון דולר משכרם כהתייעלות שנתית - כלומר, כמעט 50% מההתייעלות שאמורה לעבור החברה הטייסים נותנים. עובדי אל על ובראשם ראש הוועד פשוט פוצצו את הישיבה, התנהגו באלימות, שברו שולחנות ויצרו מצב של אנדרלמוסיה בתוך החדר. לצערי הנציגות לא יכלה להכיל את האירוע שעובר כרגע על אל על. לאור התנהגות שלא יכולה להוביל לשום מקום החלטנו לפזר את הוועד ולקחת את המושכות לידיים ולנהל את המו״מ עם נציגי עובדים אחראים שיובילו יחד איתנו את אל על למקום בטוח״.

 

צפו בסרטון של אבי אדרי: 

 

 

בעקבות אירועים אלה הוציא מנכ״ל אל על, גונן אוסישקין, מכתב לעובדי החברה בו הבהיר כי ״תנאי הסף לקבלת הלוואה בנקאית בערבות מדינה הוא חתימה על הסכם עבודה. ללא הלוואה אל על לא תוכל להתקיים״.