פרימרה אייר: הזמנה של עד 20 מטוסי בואינג 737

המטוסים החדשים ישמשו את חברת הלואו קוסט הסקנדינבית להרחבת רשת היעדים שלה ולפתיחת קווים טרנס-אטלנטיים חדשים


14:01 ,17.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית המטוסים המובילה בואינג וחברת התעופה פרימרה אייר הודיעו על הזמנת 8 מטוסי בואינג 737 MAX 9, המוערכים בלמעלה מ-950 מיליון דולר לפי מחירון החברה. ההסכם כולל גם זכויות רכש ל-4 מטוסים נוספים וכן החכרה של שמונה עוד מטוסים מחברת אייר ליס.

 

מהחברה נמסר כי מטוסי הבואינג 737 MAX 9 ישרתו כעמוד התווך לעתיד של חברת הלואו קוסט, בעת שהיא מתכננת להפעיל טיסות בין אירופה לבין צפון אמריקה. חברת פרימרה אייר מתכננת להשתמש במיכלי הדלק העודפים של מטוסי הMAX 9 בכדי להוריד עלויות נסיעה ולהעלות את טווח הטיסה בכדי שיתאימו לטיסות בין אירופה לחוף המזרחי של ארה"ב.

 

נשיא פרימרה אייר, אנדרי אינגולפסון, אמר: "מטוס הבואינג 737 MAX 9 יאפשר לפרימרה אייר חיסכון משמעותי בפתיחת טיסות ארוכות טווח ישירות מאירופה לארה"ב. מטוסים אלה מתאפיינים בעלויות נמוכות ביחס למטוסים רחבי גוף, המשרתים אותנו היום בקווים הטרנס-אטלנטיים. אני צופה כי המטוס החדש ישנה את חוקי המשחק בתעשייה כולה. רכש זה יפתח אפשרויות חדשות ונפלאות לצמיחה והתרחבות של פרימרה אייר בעתיד".

 

ס' נשיא מכירות אירופה בבואינג, חטיבת המטוסים המסחריים, מונטי אוליבר, אמר: "מחויבותה של פרימרה אייר לחברת בואינג היא הוכחה נוספת ליכולות המתקדמות של מטוסי ה737 MAX 9, במיוחד כשמדובר בהפעלת טיסות בקווים טרנס-אטלנטיים, או בפתיחת קווים ארוכי טווח חדשים. מטוס הMAX 9 יבטיח לפרימרה אייר יעילות ללא תחרות, טווח טיסה ארוך יותר, אמינות והוזלה בעלויות התפעול, בו בזמן שהוא ימשיך לספק חווית טיסה מעולה ויוקרתית לנוסעי החברה".

 

צי המטוסים של חברת התעופה פרימרה אייר מורכב כולו במטוסי בואינג. נכון להיום, מחזיקה החברה בתשעה מטוסי 737-700s מדור חדש ובמטוסי 737-800. פרימרה אייר מפעילה טיסות ללמעלה מ-70 ליעדים ברחבי אירופה.