קרן פימי נסוגה מרכישת השליטה באל על

מכה לחברת התעופה, שהודיעה הבוקר על הפסקת המסחר במניותיה ולאחר מכן על חידושו, לאור הודעת הקרן. המנייה צנחה ב-8.1%. העובדים: "ההנהלה הכשילה את המשא ומתן מתוך הבנה שעם כניסת פימי תסתיים חגיגת שכר הבכירים"


00:00 ,10.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

קרן ההשקעות פימי הודיעה לחברת התעופה אל על שהיא מבטלת את ההסכמה לרכישת הבעלות על החברה.

בהודעה לבורסה ולרשות לניירות ערך הודיעה אל על שהסיבה לביטול הרכישה על ידי קרן פימי היא הועיל "ולא התקיימו התנאים המתלים שנקבעו בהסכם ההשקעה".

מוקדם יותר הבוקר הודיעה אל על על הפסקת המסחר במניית החברה, בשל מה שהוגדר כ"אירוע מהותי". עם ההודעה על ביטול הרכישה, הודיעה אל על על חידוש המסחר במנייה.

קודם להפסקת המסחר, צנחה מניית אל על ב-8.1% בשל דיווחים על ביטול הסכם הרכישה על ידי קרן פימי.

כנפיים, החברה האם של אל על ופימי, קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, הודיעו בחודש פברואר השנה על הגעתן להסכם, לפיו תרכוש פימי את השליטה בחברה תמורת סכום של 40 מיליון דולר, כשפימי היתה רשאית להגדיל את נתחה בחברה תמורת רכישה נוספת של מניות.

להסכם צורפו מספר תנאים, ביניהם אישור האסיפה הכללית של אל על למהלך, קבלת אישורים רגולטורים וחתימה של אל על עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש, בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי.

מאז ההודעה הראשונית הודיעו אל על ופימי על דחיות בחודשים מרץ, אפריל ויולי. ב-28 באוגוסט הודיעה פימי על דחייה נוספת, של 45 יום, לצורך השלמת העסקה. בבד בבד, הודיעה פימי, שהיא רואה סיכוי קלוש בלבד להשלמת העסקה, ואי לכך רשאית אל על לנהל משא ומתן עם כל חברה אחרת, ואף לסגור עם משקיע, שיהיה מוכן להשקיע בה.

מוקדם יותר השבוע, הודיעה הנהלת אל על ונציגות העובדים על הגעה להסכמה על תוכנית פרישה מרצון, במסגרתה תוצע לעובדים תוכנית פרישה מוקדמת, שהיתה אחד התנאים בהסכם הרכישה עם קרן פימי. עכשיו, דומה, הגיע ההסכם מאוחר מדי.

בתגובה מסר ועד העובדים: "עובדי אל על מצרים על כשלון המשא ומתן מול קרן פימי.וועד העובדים פנה פעמיים ל(בעלים של הקרן) ישי דוידי בחודשים האחרונים, על מנת לקדם את העסקה. דוידי בחר לתת להנהלה לקדם את ההסכם. העובדים עשו הכל על מנת שהמשא ומתן יצליח; העובדים הסכימו לתנאי פרישה מוקדמת ולנושאי התייעלות נוספים, שיהיו חלק מהסכמי העבודה. במשך חודשים רדפו העובדים אחרי ההנהלה כדי לנהל את המשא ומתן על ההסכמים ועל דרישות פימי. באופן תמוה, בחרה ההנהלה להתחמק ולא לשבת ולדבר עם העובדים.

 

"עובדי אל על נלחמו בשנה האחרונה בהסכם השמים הפתוחים לטובת החברה, ההנהלה והבעלים. כנראה שעשרות המנהלים, הסמנכ״לים והמנכ״ל, שמרוויחים עשרות מיליוני שקלים בשנה, הבינו שעם כניסתה של פימי לחברה תיגמר חגיגת השכר והתנאים לבכירים, ולכן עשו הכל על מנת להכשיל את המשא ומתן. ועד העובדים קורא להנהלה לשבת עוד היום והלילה כדי לסגור את ההסכם, וזאת על מנת לנסות ולמצוא משקיע חדש ולהגיע להסכם עבודה שמקובל על כולם".