שוק התעופה העסקי התחיל להתאושש ב-2015

מסקר שערכה חברת Jetsetter הישראלית עולה כי במהלך השנה החולפת נמסרו בעולם 700 מטוסי מנהלים חדשים


12:54 ,10.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ניתוח וסקירת שוק תחום התעופה העסקית שערכה חברת Jetsetter הישראלית, העוסקת בניהול, מכירה וקנייה של כלי טייס עסקיים וארגוניים, מגלים כי שנת 2015 היתה שנת שיא שהתקרבה לשנת השיא של 2008, טרום המשבר הכלכלי, ובמהלכה נמסרו בעולם כ-700 מטוסי מנהלים חדשים.

 

ניתוח השוק נערך על ידי Jetsetter לרגל הכנס השנתי המוקדש למטוסים פרטיים ועסקיים שיתקיים החודש בתל אביב.

 

בעולם פועלים כיום כ-20 אלף מטוסי מנהלים. עפ"י נתוני Honeywell, אחת משתי יצרניות האויוניקה ואחת מיצרניות מנועי הסילון למטוסי מנהלים, בעשור הקרוב (עד 2025) יהיה צורך בכ-9,200 מטוסים חדשים בעלות כוללת של כ-270 מיליארד דולר. תחזית דומה הוצגה על ידי יצרניות המטוסים בומברדיה ואמבראר, וכן ע"י אנליסטית התעופה העסקית, ARG/US.

 

על פי התחזיות, 52% ממסירות המטוסים בעשור הקרוב יהיו של מטוסים גדולים, כ-23% בגודל ביניים, ו-25% מהמסירות יהיו של מטוסים קטנים.

 

מנכ"ל Jetsetter גל פלג: ״ההתאוששות העיקרית ב-2015 היתה בצפון אמריקה – ארצות הברית וקנדה, כאשר היקף הפעילות שם הוא סביב 2.5 מיליארד דולר בשנה. באירופה חל דשדוש ונתוני 2015 דומים לאלה של 2014. בכלכלות המתעוררות, ברזיל, הודו וסין, יחד עם רוסיה, חלה ירידה בפעילות התעופה העסקית, בעיקר בסין״.

 

לדברי פלג, במהלך 2015 ניתן היה לראות כי המגמה שהחלה ב-2008, של גידול ברכישת מטוסי מנהלים גדולים (במחירים של סביב  70 מיליון דולר), נמשכה על חשבון המטוסים הקטנים (בשווי ממוצע של כ- 20 מיליון דולר ומטה), אך ברבעון השלישי של 2015 החלה התאוששות, עם הכרזה והתקדמות בפיתוח של דגמים חדשים.