תחזית בואינג: שווי שוק התעופה המסחרית יגיע ל-16 טריליון דולר

החברה צופה ביקוש לכ-44 אלף מטוסים בשני העשורים הקרובים וצופה עוד כי עד שנת 2028 שוויו של שוק התעופה הצבאית יעמוד על 8.7 טריליון דולר


14:40 ,24.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרנית המטוסים בואינג, פרסמה בסלון האווירי בפריז את תחזיתה לשוק התעופה הביטחונית והחלל בעשור הקרוב. לפי התחזית, שווי שוק זה צפוי לעמוד על 8.7 טריליון דולר במהלך עשר השנים הקרובות, לעומת שוויו משנה שעברה שהסתכם ב-8.1 טריליון דולר. הגידול נובע מעלויות הביטחון המתמשכות, תעשיות תעופה מסחריות דומיננטיות וצורך גובר בתחזוקת כל הטיס לאורך מחזור החיים שלהם.

 

מהתחזית עולה בנוסף, כי בשוק התעופה המסחרית צפוי ביקוש בשווי 3.1 טריליון דולר למטוסים עד 2028, זאת בעקבות העובדה שחברות התעופה מוציאות מטוסים ישנים משירות ומחליפות אותם בדגמים משופרים יותר בעלי צריכת דלק יעילה וכמו כן, מגדילות את ציי את המטוסים שלהן על מנת לעמוד בקצב הגידול של כמויות הנוסעים והשווקים החדשים שמתרחבים.

 

על פי התחזית, תחומי הביטחון והחלל בשוק התעופה יניבו הזדמנויות בשווי 2.5 טריליון דולר במהלך העשור הקרוב וזה כתוצאה ממאמצי הפיתוח של ממשלות, והחיפוש המתמשך אחר טכנולוגיות צבאיות חדשות אשר מאיצות את תהליך המחקר באוויר בים וביבשה. עיקר ההשקעה יתפרס על מטוסים צבאיים, מערכות אוטונומיות, לוויינים, רכבי חלל וכלים נוספים, כאשר 40 אחוז מההשקעות יבוצעו מחוץ לגבולות ארה״ב.

בואינג חשפה גם את התחזית המסחרית שלה לשוק התעופה. מתחזית זו עולה כי כמות הגידול בנוסעים, והוצאת מטוסים ישנים משירות יגדילו את הצורך עבור לא פחות מ-44,040 מטוסים חדשים, המוערכים בסכום של 6.8 טריליון דולר במהלך עשרים השנים הבאות, עלייה של שלושה אחוזים מהשנה הקודמת. צי המטוסים המסחריים בעולם יזדקק גם כן לשירותים תומכים המוערכים בשווי של 6.8 טריליון דולר, נתון המצביע על הזדמנויות חדשות בשווי 16 טריליון דולר עד שנת 2038.

 

רנדי טיסנת׳, סמנכ״ל השיווק של החטיבה המסחרית בבואינג: התעופה המסחרית מוכיחה עד כמה היא גמישה. על אף המתינות בעלייה של כמות תנועת הנוסעים והמטענים המועברים, הסטטיסטיקות מצביעות על כך שהתעשייה שלנו נעה לקראת אופק של רווחים חסרי תקדים. למעשה, אנו רואים שוק רחב, עמוק ומאוזן יותר מבעבר״.