תקצוב הוצאות ביטחון, או סכסוך עבודה של חברות התעופה הישראליות

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי תובע שהמדינה תעמוד מאחורי התחייבות לממן את הוצאות הביטחון, כפי שהתחייבה בהסכם השמיים הפתוחים


11:59 ,12.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

מדינת ישראל צריכה לממן את הוצאות האבטחה עבור חברות תעופה ישראליות, כפי שמתחייב בהסכם השמיים הפתוחים. כך עולה ממכתב ששלח יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי למנכ"לי משרדי האוצר והתחבורה.

 

במכתב כתב אדרי, כי המדינה הצהירה שהשמים יהיו פתוחים עבור החברות הישראליות לטיסה לכל היעדים. אדרי ציין: "בעקבות אי אישור תקציבי הביטחון לחברות התעופה הישראליות, החברות מנועות מלטוס ליעדים חדשים ושונים בעולם".

 

עוד הוסיף אדרי, כי סכסוך העבודה בסוגיה זו תלוי ועומד, וההסתדרות לא תהסס לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה.

 

יצוין כי בשיחה בין אדרי לבין מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, שנערך בתחילת ינואר השנה, הבטיח האחרון כי יפעל לאישור התקציב שהובטח. יצחקי אמר אז, כי אסור שייווצר מצב שבו פתיחת יעדים חדשים לחברות הישראליות יתעכב בשל בעיות תקציביות הקשורות לביטחון.

 

כתב עוד אדרי: "לא יעלה על הדעת, שחברות תעופה ישראליות יופלו לרעה על רקע סירובה של המדינה לאשר להן תקציבי ביטחון, על מנת שיוכלו לטוס לכל יעד ולהתחרות באופן שיוויוני מול חברות התעופה הזרות, שבטח אינן סובלות מבעיית ביטחון קבועה, המאפיינת את המדינה בכלל ואת חברות התעופה הישראליות בפרט".

 

דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה: "משרד התחבורה, שיזם את רפורמת השמים הפתוחים, פועל מול כל הגורמים הרלוונטיים לפתיחת יעדים חדשים עבור התעופה הישראלי ולהגדלת הפעילות הקיימת עבור חברות התעופה".

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בימים אלו מתקיימים דיונים בין הצדדים במטרה להסדיר את הנושא".