כל טייס הפקיד 25 אלף שקל לאמנת מאבק משותפת

טייסי אל על לא המתינו לבואם של הבורוביצ'ים לחברה. הם למדו היטב את לקח חבריהם מחברת ארקיע, שהרגישו על בשרם את נחת זרועה של ההנהלה, והתארגנו מראש לקראת הגעתם של ישראל ודדי בורוביץ. טייסי חברת התעופה המופרטת לא יתנו לבעליה החדשים לפגוע בזכויותיהם, שכרם או לנ


00:00 ,19.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
טייסי אל על לא המתינו לבואם של הבורוביצ'ים לחברה. הם למדו היטב את לקח חבריהם מחברת ארקיע, שהרגישו על בשרם את נחת זרועה של ההנהלה, והתארגנו מראש לקראת הגעתם של ישראל ודדי בורוביץ. טייסי חברת התעופה המופרטת לא יתנו לבעליה החדשים לפגוע בזכויותיהם, שכרם או לנקוט נגדם שיטת "הפרד ומשול", כפי שנהגו בטייסי ארקיע. לכן, כבר לפני חצי שנה השלימו את היערכותם לקראת מאבק, במקרה שלא ייחתמו עמם הסכם עבודה חדש.

ההיערכות הושלמה עם סיום החתמתם של טייסי החברה על אמנת מאבק חדשה; כל חותם על האמנה נדרש להפקיד בידי הוועד 25 אלף שקל. המשמעות המעשית היא שטייסי החברה יכולים מעתה ואילך לנקוט צעדי מחאה, תוך הבטחת שיתוף פעולה מלא של כל טייסי אל על.

האמנה מפרטת את צעדי המאבק שיינקטו, ומחייבת שיתוף פעולה מלא של הטייסים. חריגה או סטייה מהוראות המאבק של ועד הטייסים יגררו צעדי משמעת ויביאו לחילוט צ'ק הביטחון הכספי שהפקיד הטייס. לטייסי אל על כוח רב; מדובר בעובדים שלא קל למצוא להם מחליפים. במקרה של סכסוך קיצוני, הם יוכלו לגרום אף לסגירת אל על.

הבורוביצ'ים, במקרה של סכסוך קיצוני, יוכלו אמנם לנצל את ההזדמנות כדי לפטר את רוב הטייסים ולגייס מביניהם את מי שירצו, בתנאי שכר נמוכים יותר. ואולם בשלב זה לא נראה כי שני הצדדים מעוניינים לפתוח את מערכת היחסים ביניהם בעימות חזיתי.