מופז: ישראל תאפשר ל-Royal Jordanian להגדיל את מספר טיסות המטען לישראל

חברת התעופה הירדנית תוכל להגדיל את תדירויות טיסות המטען ל-3 טיסות שבועיות. במקביל יוכלו חברות תעופה ישראליות לבצע טיסות מטען מישראל לירדן


00:00 ,20.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה הירדנית תוכל להגדיל את תדירויות טיסות המטען ל-3 טיסות שבועיות. במקביל יוכלו חברות תעופה ישראליות לבצע טיסות מטען מישראל לירדן
 
רשות התעופה האזרחית תאפשר לחברת התעופה הירדנית "רויאל ג'ורדניאן" להגדיל את תדירויות טיסות המטען בין ישראל לירדן. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז.
 
בפגישה שהתקיימה היום בעקבה שבירדן בין משלחות תעופה של ישראל וירדן סוכם כי חברת התעופה הירדנית "רויאל ג'ורדניאן" תוכל להגדיל את תדירויות טיסות המטען של החברה הירדנית מ-2 טיסות כיום ל-3 טיסות שבועיות. במקביל יוכלו חברות תעופה ישראליות לבצע טיסות מטען מישראל לירדן.
 
בשיחות הועלתה גם בקשתם של הירדנים להגדיל את תדירות טיסות הנוסעים בין שתי המדינות. "רויאל ג'רודניאן" מבצעת כיום 12 טיסות סדירות שבועיות בין ישראל לירדן, לעומת 2 טיסות סדירות שבועיות בלבד שמבצעת חברת "ארקיע".
 
תנועת הנוסעים בין שתי המדינות הסתכמה בשנת 2006 בכ-65 אלף נוסעים. יותר מ-90% מהנוסעים הישראלים טסו לעמאן בדרכם למזרח הרחוק ולנסיכויות המפרץ.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי הסכם התעופה כולל בנוסף עדכון של כתב ההסכמה בין ישראל וירדן המתייחס לאישור חציית מטוסים את מרחב האווירי של ישראל, בדרכם לעמאן וממנה.
 
במסגרת השיחות עודכן גם התיאום בין רשויות התעופה של שתי המדינות במקרה של טרור אווירי וחטיפות מטוסים. יצוין כי התיאום בין רשויות התעופה מתבצע במסגרת שיתוף הפעולה בין נאט"ו למדינות הים התיכון.
 
בראש המשלחת הישראלית לשיחות עמד מנהל ראשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה, אודי זוהר. את הצד הירדני ייצג מנהל רשות התעופה הירדנית קפטן סולימאן עובידאת.