אמיר שני: מסתמן שת״פ חיובי מול רש״ת והמסופים

על פי ההבנות שהושגו רש״ת תקצה שטחי ביניים נוספים בתקופת המעבר של עליית שער עולמי לטובת אחסנת מטענים בנתב״ג ללא חיוב כמחווה של רצון טוב. הרשות שוקלת בחיוב הנחות בגין דמי אחסנה ליבואנים וזאת באמצעות בניית מנגנון מיוחד


14:23 ,30.11.2017 מאת: מירב רונן

מסתמן כי קיימת התקדמות חיובית בשיחות בין סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ורשות שדות התעופה והמסופים האוויריים בכל הקשור לאחסון מטענים והענקת הנחות מדמי אחסון במהלך ימי עליית מערכת ״שער עולמי״ לאוויר ב-14 בינואר 2018.

 

למערכת PORT2PORT נודע כי בעקבות פגישה שנערכה בשבוע שעבר בהשתתפות אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ״ל, בכירים ברשות שדות התעופה בהן יורם שפירא, סמנכ״ל המסחר ברש״ת, אורון טאוסיג, מנהל מסוף המטענים של ממן, ואורי שוחט, מנכ״ל מסוף סוויספורט הושגה התקדמות משמעותית בנוגע לפנייתו של שני לגופים אלה.

 

לדברי שני, ״התקיימה פגישה חיובית, בונה עם רצון אמיתי לתת מענה לבעיות שעלולות לצוץ במהלך עליית ׳שער עולמי׳ לאוויר״.

 

שני ציין כי הושגה הבנה כי רש״ת תקצה שטחי ביניים לטובת אחסנת מטענים בנתב״ג שיהיו מחוץ לשטחים הנתונים כיום ברשות המסופים האוויריים. עדיין לא ידוע אם על השטחים יוקמו אוהלים או אם יהיה מדובר במשטחים בלתי מקורים אך בכל מקרה הקמת והכשרת השטחים תיעשה על ידי רש״ת כמחווה של רצון טוב עבור היבואנים, סוכני המכס והמשלחים במהלך תקופת המעבר המדוברת.

 

עוד ציין שני כי הרשות שוקלת בחיוב הענקת הנחות בגין דמי אחסנה ליבואנים וכי ההנחות שתוענקה יגולגלו ״אחד-לאחד״ ליבואנים באמצעות מנגנונים שייבנו על ידי מסופי המטען האווירי וארגון התאגידים.

 

נזכיר כי שני פנה במכתב לגורמים אלה וביקש את סיועם בהקצאת שטחים לטובת אחסון מטענים שלא ניתן יהיה לשחררם במהלך ימי עליית שער עולמי לאוויר וכן בקבלת פטור מתשלום עבור דמי אחסנה עבור שישה ימים בתאריכים 11, 12, 14, 15, 16 ו-17 בינואר.