נפתח מסוף מטענים אווירי של TNT אקספרס בנתב"ג

במסוף העורפי הקים מכס נתב"ג מתחם בידוק הכולל מכשיר שיקוף ואמצעים טכנולוגיים והקצה כוח אדם שיאייש את המסוף בכל ימות השבוע


13:57 ,31.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס חגיגי נחנך היום (ב') באיירפורט סיטי מסוף מטענים אוויריים חדש, שיופעל על ידי חברת בלדרות האקספרס TNT אקספרס.

 

TNT אקספרס הינה חברת השילוח והבלדרות הראשונה בישראל שקיבלה מרשויות המכס אישור להפעלת מסוף מטענים אווירי למטעניה.

 

את הקמת המסוף החדש יזם מינהל המכס ברשות המסים, במטרה להוזיל את עלויות השילוח ליבואנים וליצואנים באמצעות הגברת התחרות בתחום אחסנת טובין המיועדים לייצוא וייבוא דרך האוויר.

 

המסוף הוקם במסגרת יישום המלצות הוועדה הציבורית בראשות ראש מינהל המכס לשעבר בראשות המסים ובשיתוף הרשות להגבלים עסקיים, שהוקמה ע"י שרי המשפטים, האוצר והתחבורה. במסגרת זו תוקנו תקנות המכס והנושא הוסדר על פי נוהלי המכס.

 

כיום קיימים בשטח נתב"ג שני מסופי מטענים קדמיים, של החברות ממ"ן וסוויספורט, וכן מסוף חקלאי של חברת Overseas.

 

המתחם החדש של TNT הוקם במרחק של כשלושה ק"מ משדה התעופה, דבר המוזיל מאוד את עלויות האחזקה ובכך גם את עלויות השילוח. בנוסף, המסוף העורפי יביא להוזלת מחירי האחסנה ולשיפור השירות לציבור.

 

על מנת לוודא כי השירות שניתן על ידי המכס במסוף העורפי יהיה ברמה הגבוהה בה הוא ניתן במסופים הקדמיים, מכס נתב"ג הקים במסוף מתחם בידוק מודרני ומשוכלל, הכולל מכשיר שיקוף ואמצעים טכנולוגיים נוספים. במקביל הקצה המכס כוח אדם ייעודי, שיאייש את המסוף בכל ימות השבוע בהתאם לשעות הפעילות.

 

שיתוף הפעולה מול חברתTNT  הוא צעד נוסף במדיניות הידידותיות לעסקים של המכס. בנוסף זכתה חברת ממ"ן השבוע להיות גורם כלכלי מאושר (Authorized Economic Operator), דבר המאפשר לה לזכות בהקלות בתהליכי כניסת טובין ושחרור סחורות בישראל ובמדינות עמן חתומה ישראל על ההסכם, כמו גם ליהנות, במסגרת הסכמי הכרה הדדיים, מסיכוי נמוך לבדיקת מטענים הנשלחים על ידה - דבר המתבטא בחיסכון בזמן ובכסף רב.