סוויספורט אושרה כבית ספר להדרכת חומרים מסוכנים בהובלה אווירית

החברה עמדה בכל הדרישות של רשות התעופה האזרחית ומעבירה קורסים והדרכות בקטגוריות 8-12 וגם 6


00:00 ,24.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר הליך שנמשך חודשים רבים אישרה רשות התעופה האזרחית (רת"א) את סוויספורט ישראל כבית ספר לחומרים מסוכנים עבור כל הקטגוריות הנדרשות להובלה אווירית.

סוויספורט מבצעת החל משנת 2010 הדרכות בקטגוריות 8 עד 12 ללקוחות רבים בתחום התעופה, כולל קורסי קטגוריה 6 בעזרת מדריכה חיצונית.

בשנת 2013, לאחר השלמת כל הדרישות המחמירות של רת"א, אושרה סוויספורט להדריך את היצואנים, המשלחים וחברות התעופה גם בקטגוריה 6. הקורס יועבר על ידי מדריך עובד החברה.

הקורס כולל 40 שעות הדרכה, שבסיומן יידרש החניך לעבור מבחן מסכם. למסיימים בהצלחה תוענק תעודה בינלאומית המוכרת על ידי רת"א. לצורך ההסמכה הסופית הקורס עבר ליווי צמוד של רת"א על ידי טניה אדלשטיין ואלון דונגי לצורך הסמכת המדריך והתכנים הנלמדים.

יצוין שקורס קטגוריה 6 ייעודי הועבר בתחילת פברואר לעובדי חברת DHL Express.

המדריך הראשי של בית הספר הינו שחם יעקובסון, שעובד בתחום התעופה משנת 1996 ובתפקידו הנוכחי משמש כקב"ט המטען של סוויספורט. בשלוש השנים האחרונות העביר יעקובסון קורסי חומ"ס בקטגוריות שונות לעובדי המסוף ולחברות תעופה כגון ישראייר וארקיע. בנוסף, הוא סיים בהצטיינות קורס מדריכי חומ"ס קטגוריה 6, שבוצע על ידי ארגון התעופה הבינלאומי (IATA) בג'נבה.

מהמשובים שהעבירו החניכים לסוויספורט: "קורס מצוין, בגובה העיניים, שמועבר היטב ובאופן פרקטי וברור".

בסוויספורט מציינים שבנוסף, ניתן להזמין הדרכות ייעודיות לחברות, כולל הדרכות יום כלליות בנושא חומרים מסוכנים, במיקום ובזמן לפי נוחות הללקוח.