סוכני המכס והמשלחים: עיכובים בשחרור סחורות במסופי ממן וסוויספורט

לטענת איגוד סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים גם כאשר המטען נקלו ומשוחרר מפיקוח המכס הנהגים ממתינים שעות ארכוות לקבלת המטענים. סוויספורט בתגובה: זמני השחרור הושפעו מתקופת החגים. ממן בתגובה: עובדים מסביב לשעון על מנת להדביק את הפער שנוצר


14:18 ,10.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מעדכן את חבריו כי אין עדיין כל התפתחות חיובית בדבר צמצום בהיקף הבעיות איתן מתמודדים החברים בקבלת מטענים משני המסופים האוויריים.

 

לטענת האיגוד, ״לפי היקף התלונות המגיעות לשולחננו, קיים כעס רב על אוזלת היד של שני המסופים, סוויספורט וממן בכל הנוגע לקליטת ואיתור מטענים״.

 

על פי הטענות, גם כאשר המטען נקלט ומשוחרר מפיקוח המכס הנהגים של חברות ההובלה ו/או נהגי היבואנים נאלצים להמתין בשני המסופים שעות ארוכות לקבלת המטענים לעיתים עד כדי  10עד 12 שעות.

 

עוד נטען באיגוד כי המסופים עדיין אינם מדווחים לקהיליית היבואנים וסוכני המכס אודות מצב הקליטות ומספר הטיסות הממתינות לקליטה.

 

נציין כי חלק ניכר מהמטענים הם בבחינת מטענים קריטיים ליבואנים ולתעשייה.

 

ממסוף סוויספורט נמסר בתגובה כי ״אין עיכוב בתהליכי קליטת טיסות. יחד עם זאת זמני השחרור הושפעו מתקופת החגים והצטברות המטענים שלא שוחררו. סוויספורט עושה את מירב המאמצים לקצר את זמני השחרור ולתמוך בכלל לקוחותיה״.

 

ממסוף ממן נמסר כי: ״אנו נמצאים בקשר יום יומי עם הלקוחות שלנו ועושים כל שניתן על מנת לתת מענה לכל פנייה. מסופי המטען עובדים בעת הזאת מסביב לשעון על מנת להדביק את הפער שנוצר בעקבות הגידול החד בהיקף ההובלה האווירית ולאור המצוקה הולכת וגדלה בתחום השילוח הימי. כחלק מהרצון לתמוך בלקוחות ולקצר את שחרור הסחורה במהלך בשבועות האחרונים הגדלנו את מצבת כח האדם בעשרות אנשים גם במחלקת שירות הלקוחות וגם במסופי המטען״. 


 .