משרד הביטחון בעד מגידו, ועדת הכלכלה בעד נבטים

לישיבה נוספת בנוגע להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג יוזמנו מנכ"לי משרדי הביטחון והתחבורה


00:00 ,28.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

 חברי ועדת הכלכלה של הכנסת בעד הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג (נתב"ג 2) בנבטים שבנגב. כך עולה מדיון שקיימו היום (ד') חברי הוועדה, לבקשת ח"כ אבישי ברוורמן, בעקבות העברת הצעת ההחלטה של שר התחבורה ישראל כץ לממשלה, בה הוא המליץ לאשר את הקמת השדה בנבטים.

ברוורמן בירך על החלטת כץ ואמר כי כבר לפני שנים היה ברור שהקמת השדה בנבטים היא אחת מאבני היסוד לפיתוח הנגב. בנוגע לחלופת מנחת מגידו אמר ברוורמן ש"כולם יודעים שזו החלטה שגויה".

בהתייחסו להתנגדות משרד הביטחון להקמת השדה בנגב אמר ברוורמן ש"אם נלך בשיטה שהחלטת הצבא היא שקובעת, נישאר בסוף עם מדינת תל אביב. אני מצפה מראש הממשלה לקבל החלטה בן גוריונית".

ח"כ אורי אריאל תמך אף הוא בהחלטת שר התחבורה. לדבריו, מפקד חיל האוויר לשעבר אליעזר שקדי אמר לו שאת כל הבעיות ניתן לפטור בהשקעה כספית.

ח"כ דב חנין מצא שלושה נימוקים מרכזיים להקמת השדה בנבטים: "כלכלי, שכן נבטים הוא המרכז הגיאוגרפי האמיתי של ישראל ולכן נכון לפתח את האזור; סביבתי, שכן להפוך את עמק יזרעאל לשדה תעופה זה חלום בלהות; ואין היגיון להקים שדה משלים לנתב"ג שמרוחק ממנו רק 40 ק"מ".

בדיון נכח ראש חטיבת הנכסים במשרד הביטחון עו"ד אלון יפרח. לדבריו, לסוגיה יש השלכות מרחיקות לכת, לא רק מבחינת פעילות חיל האוויר. "בטווח הארוך, צריך לקדם חלופה של אי בים כבסיס לתשתיות נוספות. בטווח הקצר, אפשר להרחיב את הקיבולת של נתב"ג", אמר. הוא הוסיף, שגם במגידו יש פגיעה באינטרסים ביטחוניים כאלה ואחרים. "מדובר בחלופה בעייתית, אך אפשרית", אמר.

ח"כ חמד עמאר, שעמד בראשות הישיבה, החליט שהוועדה תקיים ישיבה נוספת, על מנת שאפשר יהיה לקיים דיון מעמיק בנושא. עמאר המליץ לזמן לדיון את מנכ"לי משרדי הביטחון והתחבורה כדי שיציגו בפני הוועדה את עמדתם בנושא.