סיוע אמריקאי להעלת דירוג הבטיחות של התעופה בישראל

מדריכים של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי כבר נמצאים בישראל לצורך הדרכת מפקחים ברשות התעופה האזרחית וביולי יחל קורס מפקחי כושר אוירי בהדרכתם. השר כ"ץ מבקש להשיב את הדירוג לרמה 1 בתוך כשנה


00:00 ,27.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מדריכים של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי כבר נמצאים בישראל לצורך הדרכת מפקחים ברשות התעופה האזרחית וביולי יחל קורס מפקחי כושר אוירי בהדרכתם. השר כ"ץ מבקש להשיב את הדירוג לרמה 1 בתוך כשנה
 
צוות של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (F.A.A) יגיע לישראל ב- 15 ביוני ויפעל עם רשות התעופה האזרחית (רת"א) להחזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה (1  category). כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
 
מדריכים מטעם האקדמיה של ה- FAA הגיעו אתמול לישראל לצורך הדרכת מפקחים באגף מבצעים של רשות התעופה האזרחית. בנוסף לכך, בחודש יולי 2009 יחל ברת"א קורס מפקחי כושר אווירי שיועבר על ידי מדריכי האקדמיה של ה- FAA.
 
מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בסוף 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית בארץ.
 
שר התחבורה ציין כי ה- FAA ישמש כמנחה ויועץ של רשות התעופה האזרחית, במטרה לסייע לה לעמוד בכל היעדים שנקבעו. צוותים של רת"א וה- FAAנפגשו בוושינגטון לפני מספר שבועות וסיכמו ביניהם את תוכנית הפעולה המפורטת שתאפשר להחזיר את ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות.
 
השר כ"ץ מסר כי צוות ה- FAA יגיע לארץ אחת לחודשיים, למשך שבועיים, במטרה להדריך את אנשי רשות התעופה האזרחית ולעמוד מקרוב אחר ביצוע הפעולות הנדרשות לתיקון כל הליקויים שהתגלו.
 
מנהל רשות התעופה האזרחית אלוף (מיל.) גיורא רום הקים מינהלת ושמה "תעופה בטוחה לישראל" (תב"ל) המרכזת את כל הפעילות להחזרת ישראל לקטגוריה 1. מדובר בין השאר על כתיבה מחדש של נוהלים, עדכון תקנות, השלמת חוק הטיס ותיעוד מחדש של רשיונות מובילים אווירים.
 
השר כץ ציין עם כניסתו לתפקיד כי אחד הנושאים העיקרים שיעמדו בראש סדר העדיפויות של משרדו יהיה השבת ישראל לדרוג הגבוהה של הבטיחות (1category) בתוך שנה, כדי שניתן יהיה להמשיך ולפתח את ענף התעופה בארץ ולהעמידו בשורה אחת עם המתקדמות במדינות העולם.