פורום המשתמשים במסופי המטען בנתב"ג: "משרד התחבורה לוקח אחריות"

קיימו דיון נוסף לקראת כניסת מסופי המטען החדשים לפעילות באפריל 2008. נקבע כי רש"ת תקים תת ועדה משותפת עם נציגי 3 המסופים בכדי לדון בסוגיות הבוערות. נקבע כי מטען שנקלט באחד המסופים וקיבל אישור בטחוני, האישור יהיה קביל ליתר ההעברות בין המסופים


00:00 ,23.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

קיימו דיון נוסף לקראת כניסת מסופי המטען החדשים לפעילות באפריל 2008. נקבע כי רש"ת תקים תת ועדה משותפת עם נציגי 3 המסופים בכדי לדון בסוגיות הבוערות. נקבע כי מטען שנקלט באחד המסופים וקיבל אישור בטחוני, האישור יהיה קביל ליתר ההעברות בין המסופים
 
פורום מצומצם של נציגי המשתמשים במסופי המטען קיים השבוע (20.1.08) דיון נוסף עם נציגי רשות שדות התעופה, משרד התחבורה, המכס, מנהלי מסופי המטען, ונציגי חברות התעופה, לקראת כניסת מסופי המטען החדשים לפעילות בנתב"ג באפריל 2008. 
 
כזכור, בתאריך 26/12/2007, כ- 100 ימים לפני כניסת שני מסופי המטען החדשים, סוויספורט ואשדוד בונדד, לפעילות בנתב"ג, לצד מסוף המטענים של ממן, התקיים  באיגוד לשכות המסחר דיון חירום רב משתתפים, שבעקבותיו הוחלט על הקמת פורום מצומצם לפתרון הבעיות המהותיות שעלולות לפגוע ביבואנים וביצואנים.
 
לדברי אמיר שני, יו"ר ועדת הכספים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת עמית, "קיים חשש כבד בקרב המשתמשים כי היעדר התיאום בין הרשויות הממשלתיות השונות יפגע משמעותית בציבור היבואנים והיצואנים, ייקר משמעותית את העלויות לשחרור ולשינוע מטענים ויגרום לביורוקרטיה מסורבלת".
 
שני, אשריזם את הדיונים בעקבות חששות כבדים שהעלו יבואנים ויצואנים, ציין כי רואים את האור בקצה המנהרה: "במפגש הקודם הצגנו תמונה קודרת מה צפוי לקרות בעוד כשלושה חודשים לפיה יבואן שבעבר פנה למסוף אחד בכדי לשחרר את המטען יצטרך לאסוף אותו משניים או שלושה מסופי מטען שונים, הוא יצטרך לשלם כפול ולעבור מספר פעמים בידוק ביטחוני. כעת מסתמן שמשרד התחבורה לוקח אחריות."
 
אברהם ירושלמי, מנהל אגף בכיר מדיניות כלכלת תחבורה במשרד התחבורה, ציין כי רש"ת תקים תת ועדה משותפת עם נציגי 3 המסופים בכדי לדון בסוגיות הבוערות של אחריות העברת המטענים בין המסופים, קביעת לוחות זמנים להעברת מטען ממסוף אחד לשני ולקבלתו, קביעת תעריף מרבי ועוד.
 
כמו כן, סוכם כי בתקופה הקרובה רשות שדות התעופה תוציא למכרז את הקמתו והפעלתו של מתחם הקליטה דרכו תועברנה יחידות ההיטס מהמטוסים למסופי המטען החיצוניים.
 
לעניין הבידוק הביטחוני, הוחלט כי יתנהל משא ומתן בין נציגי מסופי המטען לגבי תפעול ואחזקת מערכת הנתונים הכוללת את רשימת היבואנים והיצואנים ואת רמת הסיכון והבדיקה הביטחונית שלהם, כאשר הפסיקה הסופית תהיה בידי משרד התחבורה. עוד נקבע כי מטען שנקלט באחד המסופים וקיבל אישור בטחוני, האישור יהיה קביל ליתר ההעברות בין המסופים.