28 ראשי רשויות לרה״מ: תומכים בהקמת שדה משלים לנתב״ג בנבטים

לטענת ראשי הרשויות, בבחינה קפדנית ומקצועית, שנעשתה על ידי מומחים מטעמם, ניתן להוכיח שלכל האתגרים שמציבה הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב, קיימים פתרונות. מוסיפים כי דרושה הכרעה מהירה בנושא


13:47 ,04.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני כשבועיים נשלח לראש הממשלה ושר הביטחון, מר בנימין נתניהו, מכתב בנושא הקמת שדה תעופה בינלאומי ״משלים נתב״ג״ בנבטים שבנגב, סוגיה אשר ממתינה להכרעתו.

 

המכתב מאגד 28 ראשי רשויות, מהצפון ועד הדרום, שהתאחדו למטרה משותפת, בתפישתם כי מדובר בהחלטה מכוננת בחיי מדינת ישראל ואזרחיה. ראשי הרשויות החתומים על המכתב משוכנעים כי בבחינת כל ההיבטים והפרטים הקשורים בנושא באופן מקצועי, ובצורה החפה מהטיות ומשיקולים זרים, חלופת נבטים עדיפה משמעותית על חלופת רמת דוד.

 

לטענת ראשי הרשויות, בבחינה קפדנית ומקצועית, שנעשתה על ידי מומחים מטעמם, ניתן להוכיח שלכל האתגרים שמציבה הקמת שדה תעופה בינלאומי בנגב, קיימים פתרונות סבירים, המאפשרים מתן מענה מלא לצרכי חיל האוויר. במקרה זה, גובר הצורך האזרחי על הצורך הביטחוני.

 

ראשי הרשויות מזכירים בנוסף את הצורך בהכרעה מהירה בנושא, בשל הגידול המהיר בפעילות של נתב״ג, ומציינים בנוסף כי חלופת נבטים היא המהירה ביותר לביצוע: מעמדה התכנוני-סטטוטורי, התמיכה הגורפת של תושבי הנגב ומנהיגיהם, כמו גם קיומו בפועל של המסלול הארוך ביותר בישראל המאפשר הקמת שדה בינלאומי ללא כל מגבלות תעופתיות.

 

לעומת זאת, טוענים ראשי הרשויות במכתבם, הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת-דוד תארך שנים רבות, תלווה במחאה ציבורית גדולה, ובסופו של דבר תהיה מוגבלת, כפי שהכירו בכך כל ועדות התכנון הרשמיות.