דגל ישראל הונף בחזית משרדי היורוקונטרול

לאחר ששר התחבורה ישראל כ"ץ חתם על ההסכם ביוני 2016 והתקבלה הסכמה של כל 41 המדינות החברות בארגון הונף הדגל באופן קבוע לצדן של כל המדינות החברות בארגון


11:40 ,21.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר שנים של מגעים התקבלה  ישראל ליורוקונטרול - הארגון האירופי לתעופה כחברה מן המניין, ודגל ישראל הונף בכניסה לבניין הראשי של ה"יורוקונטרול". ההסכם שנחתם ביוני 2016 והתקבל בהסכמה פה אחד של כל 41 המדינות החברות בארגון , ולאחר שדגל ישראל הונף באופן קבוע לצדן של  כל המדינות החברות בארגון מתחיל יישום העבודה .

 

שר התחבורה ישראל כ"ץ: "משמעות הכניסה של ישראל כחברה לארגון ה"יורוקונטרול" הינה היסטורית ותאפשר לישראל הטבות  אותן מקבלות  גם חברות התעופה האירופיות, ניהול מערך התעופה לישראל וממנה בצורה טובה יותר, כמו שמקובל במדינות החברות בארגון האירופאי-  מדינות אירופיות".

 

בין ישראל לאיחוד האירופי התקיימו זה כמה שנים דיונים בפרופיל נמוך כדי לקבל את ישראל כחברה בארגון. כל החברות בארגון הן מדינות אירופה ופרט לישראל רק מרוקו זכתה להתקבל אליו. הכניסה לארגון חייבה הסכמה של כל 41 המדינות החברות בו .

 

עוד הוסיף וציין השר כ"ץ כי: "הנפת דגל ישראל לצד המדינות האירופאיות החברות בארגון וההסכם הוא הישג חסר תקדים לישראל. זה ההסכם החשוב ביותר מבין ההסכמים שישראל חתמה עליהם עם האיחוד האירופי והוא מאפשר לראשונה לישראל ליהנות ממגוון שירותי תעופה חדשים שמציע ארגון היורוקונטרול כגון תכנון מתקדם של מערכת התעבורה האווירית וניהולה הבטוח והיעיל, ניהול ופרסום של מידע תעופתי, וקשר ישיר  למוקד המנהל את המרחב האווירי בשמי  אירופה".

 

רשות שדות התעופה תשלח נציג קבוע אשר יהיה חלק מהפעילות המבצעית של הארגון. הנציג יעבוד במרכז המבצעים של היורוקונטרול ויקדם את הנושאים התעופתיים כגון: הזנת תכניות טיסה בין לאומיות ישירות ליורוקנטרול, ניהול עומס מטוסים במרחב האווירי, שיתוף פרסומי מידע תעופתי ופעילות תעופתית נוספת.