הדיון בבג"צ רק יומיים לפני הסגירה המתוכננת של שדה התעופה הרצליה

עמותת משתמשי שדה התעופה עתרה לבג"צ, בבקשה להוציא צו על תנאי ובקשה דחופה למתן צו ביניים שלא לסגור את שדה התעופה


13:13 ,31.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הדיון בעתירה שהוגשה לבג"צ על ידי משתמשי שדה התעופה הרצליה ומפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (מיל.) הרצל בודינגר, למתן צו על תנאי ובקשה דחופה למתן צו ביניים שלא לסגור את שדה התעופה, יומיים בלבד לפני מועד סגירת השדה בחודש אפריל.

 

עמותת משתמשי שדה התעופה הרצליה, המייצגת מאות טייסים פרטיים ומסחריים, מדריכי טיסה, חניכים, מכונאים, בעלי חברות ועסקים הפועלים בשדה התעופה הרצליה ובודינגר עתרו לבג"צ בחודש פברואר כנגד המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, כנגד שר התחבורה ישראל כץ, וכנגד רשות שדות התעופה וגופים נוספים.

 

העתירה הוגשה עקב הסכנה הקיומית המרחפת, לטענת העותרים, מעל לפעילות התעופה הכללית בישראל, בעקבות הכוונה לסגור את שדה התעופה בהרצליה ב-15 לאפריל 2015, מבלי שקיימת חלופה מתאימה לפעילות השדה. הסגירה בניגוד לדוח הוועדה הציבורית בראשות בודינגר משנת 2009 ובניגוד להחלטות ממשלת ישראל.

 

במסגרת העתירה ביקשו העותרים מבית המשפט להוציא צו ביניים לרשות שדות התעופה להימנע מסגירה של שדה התעופה ולעצור כל פעולה שיש בה לשתק ו/או לפגוע בפעילות התעופתית הסדירה המתקיימת בו, עד להכרעה בעתירה.

 

הבקשה נובעת מפאת דחיפות העניינים המפורטים בעתירה, ולנוכח הנזק הכבד והבלתי הפיך שייגרם למדינת ישראל ולציבור בכללותו, ובראשם משתמשי שדה התעופה הרצליה, חברות התעופה האזרחיות הישראליות, התלויות באופן מוחלט בהכשרת הטייסים בהרצליה, בעלי עסקים רבים שכל קניינם מושקע בשדה ומאות עובדים ומשפחותיהם ששדה התעופה בהרצליה הוא מקור פרנסתם.

 

העותרים מבקשים מבג"צ להורות למועצה הארצית לתכנון ובנייה להתכנס בהתאם לסמכותה ובהתאם להחלטתה המפורשת משנת 2009 וכפי שהיה בדעתה לעשות, לשם קיום דיון וקבלת החלטה בדבר הארכת משך השימוש בשדה התעופה הרצליה מעבר למועד ל-15 באפריל 2015. הצורך בדיון בהארכת השימוש בשדה התעופה נעוץ במחדלים החמורים והמתמשכים של ממשלת ישראל וכל הרשויות האמונות על התעופה בישראל, שבעטיים לא קיימת כל חלופה אליה ניתן להעביר את הפעילות המתקיימת בשדה התעופה בהרצליה ונוכח זאת, סגירת שדה התעופה תוביל בהכרח לחיסול התעופה הכללית בישראל.

 

אתמול (ב'), קיימו כמאה עובדים המתפרנסים מהפעילות בשדה התעופה הרצליה, בהם טייסים, מכונאים, מדריכי טיסה, אנשי מנהלה, תחזוקה ותפעול, אשר נמצאים בחוסר ודאות תעסוקתי בעקבות הקירבה לתאריך הסגירה ואי מתן הפתרונות והחלופות למשתמשי השדה על ידי רשויות המדינה, הפגנת מחאה נגד סגירת שדה התעופה.