ועדת הפנים: אין סיבה לסגור את שדה דב לפני קבלת היתרי הבנייה

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח״כ יואב קיש קוראת לממשלה בשלב ראשון, לאמץ ולהשוות את ההחלטה שקיבלה בעניין המשך פעילותו של שדה התעופה בהרצליה גם לעניין שדה דב ולתאם מול הגורמים הרלוונטיים את המשך פעילות השדה האזרחי


14:04 ,16.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול התקיים דיון של ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח״כ יואב קיש בנושא סגירת שדה דב. בדיון שהתקיים אתמול בכנסת התברר כי ועדת הפנים והגנת הסביבה מאמינה כי אין סיבה לסגור את השדה לפני קבלת היתרי בנייה על פי חוק לעניין זה. הוועדה קוראת לממשלה בשלב ראשון, לאמץ ולהשוות את ההחלטה שקיבלה בעניין המשך פעילותו של שדה התעופה בהרצליה גם לעניין שדה דב ולתאם מול הגורמים הרלוונטיים את המשך פעילות השדה האזרחי. כך החליטה הוועדה אתמול בדיון על סטטוס חלופה לשדה דב ומתן מענה לתושבי אילת.

 

יו״ר הועדה, חה״כ יואב קיש סיכם ואמר כי: ״לצד העיקרון החשוב של מניעת הפגיעה בזכויות  של בעלי הקרקע, שדה דב הוא משאב ציבורי חשוב ביותר והוא קנה נשימה משמעותי לתושבי אילת והאזור. ניתן להגיע לפתרון טוב שמצד אחד מאפשר המשך הפעלתו ומצד שני שומר על זכויות בעלי הקרקע. בכל מקרה יש לפעול לעצור את הפינוי לפני קבלת היתרים שעלולה לקחת שנים רבות״. ח״כ קיש הוסיף במהלך הדיון כי: ״חרף ההחלטה לסגור את השדה למען הקמת בנייני מגורים הנדרשים לאזור, אין סיבה לסגור לפני קבלת היתרי בנייה לפי חוק. המצב האבסורדי יהיה שנסגור את השדה וזה ישב כך חמש שנים בלי שום דבר, ולשם אנחנו הולכים״.

 

ראש עירית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר בדיון: ״בגלל בסיס צבאי אתם סוגרים את הבסיס הכי חשוב של מדינת ישראל – העיר אילת. זה הזוי. בגלל איזה בסיס עתידי שאולי ייבנה, מחסלים עיר בברוטליות. אנחנו טסים כל יום עם אנשים חולים לאיכילוב. תראו רק חולה אחד. אתם השתגעתם? מכניסים חולים למדגם? לאן הגענו? הזחיחות מוציאה אותי מהכלים. יושב פה בחור שצריך כל שבוע לטוס פעמיים לטיפול רפואי. כראש קהילה אני מצטער על הציניות״.

 

דניאל מלצר, רכז בינוי באגף תקציבים, משרד האוצר: ״אני לא רואה אפשרות להפסיק את פנוי השדה. יש פה מורכבות. יש סוגיה קניינית-משפטית. דחייה תפגע בהם קשות. הועלו טענות של שלביות – אי אפשר. צריך לפתח את השטח לפני מתן היתרי בנייה. צריך לפנות את השטח לקו הרכבת המתוכנן שם. הסכם פינוי שדה דב הוא חלק מהסכם גדול של משרד האוצר ומשרד הביטחון. התזרים למימון אותן פעולות נובע בעיקר מפינוי שדה דב. כל דחייה תפגע קשות במימון. תכנית מפורטת לשדה דב תקודם באופן מהיר ותאושר במחצית 2019״.

 

נועם דור, משרד הבריאות: ״אנחנו מתנגדים לסגירת שדה דב. תושבי אילת מסתמכים על שירותי הרפואה בבית החולים יוספטל שאינו מסוגל לתת מעטפת טיפולית מלאה. רבים נאלצים לטוס על בסיס שבועי למרכז הארץ כדי לקבל טיפול. סגירת השדה תוביל לפגיעה בזכות הבסיסית לרפואה שווה. ביוספטל גם מעסיקים רופאים מומחים שמגיעים על בסיס יומי ממרכז הארץ בטיסה. אם השדה ייסגר, הם יחפשו מקום עבודה אחר״.

 

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב: ״אני נגד ניתוק הפריפריה מתל אביב. אבל הצבעתי נגד תכנית חולדאי כי בתוכנית שלו השדה מתרחב פי ארבע, והקיבולת שלו צומחת ל-2 מיליון נוסעים בשנה. כבר היום יוצאות משדה דב טיסות לחו״ל. המטרה היא לשמור על קשר עם הפריפריה, לא עם חו״ל״.