ועדת הפנים לממשלה: חוק בזק שידחה סגירת שדה דב

קוראת לממשלה לחוקק בחקיקת בזק חוק שידחה את סגירת שדה התעופה הצבאי בשדה דב בארבעה חודשים, עד לנובמבר 2019, זאת עוד לפני מועד הבחירות. סגירת השדה הצבאי ביולי הקרוב תוביל לסגירת השדה האזרחי, החלטה נגדה נלחמים נציגי העיר אילת


12:26 ,26.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר הפגנת המונים בה השתתפו אלפים מתושבי אילת כולל השבתת העיר, אוהל מחאה והזדהות שמוקם משך שבוע ימים בשדה דב אותו פקדו אלפים ושביתת רעב של ראש עיריית אילת שהופסקה לבקשת נשיא המדינה, התכנסה אתמול (ב׳) ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח״כ יואב קיש, לדון בדרכים לדחיית ההחלטה לסגור את שדה דב הצבאי בין היתר בשל השלכותיו ההרסניות על העיר אילת עם סגירת השדה האזרחי. 12 ח״כים מימין ומשמאל הגיעו לדיון בוועדה כדי לתמוך בעיר אילת.

 

חברי הוועדה קראו פה אחד לממשלה לדחות את סגירת שדה דב הצבאי עד ל-1 בנובמבר 2019. בנוסף נפגשו אתמול בבוקר ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי וראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בעקבות פגישתם שוחח הנשיא עם היועץ המשפטי לממשלה - עו״ד אביחי מנדלבליט וביקש ממנו לבחון מתן היתר לממשלה היוצאת לדחות את ביצוע ההחלטה לסגור את שדה דב. 

 

לא צריך לחכות שייפול טיל על בית מגורים כדי להבין שאנחנו במצב ביטחוני רגיש. צריך לדחות את ההחלטה על סגירת שדה דב הצבאי בארבעה חודשים. מדינת ישראל זקוקה לכל הנכסים האסטרטגיים העומדים לרשותה ואין מקום ליועמ״ש להתערב בנושא ביטחוני רגיש וקריטי כמו פינוי שדה דב הצבאי

ח״כ יואב קיש, יו״ר ועדת הפנים של הכנסת 

 

כל חברי ועדת הפנים של הכנסת, ביניהם יו״ר הוועדה ח״כ קיש וחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ׳, דוד ביטן, איתן ברושי, עודד פורר, נאווה בוקר, רויטל סוויד, איילת נחמיאס ורבין, מיקי לוי, מיקי זוהר, יעקב אשר, ואורן חזן תמכו בחובה לדחות את ההחלטה לסגור את שדה דב הצבאי, שיש בה כאמור כדי לגרום נזק אדיר גם לעיר אילת. בסיום הדיון החליטה הוועדה, כי על רקע המצב הביטחוני, ובשל לוחות הזמנים על הממשלה להוביל חקיקה לדחיית סגירת שדה התעופה הצבאי בשדה דב עד ל-1 בנובמבר 2019 - דחייה של 4 חודשים. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי 7 חברי הוועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה. משמעות ההחלטה היא ששרת המשפטים איילת שקד תגיש הצעת חוק ממשלתית ליו״ר הכנסת, והכנסת תחוקק את החוק עוד לפני הבחירות.

 

״לא צריך לחכות שיפול טיל על בית מגורים כדי להבין שאנחנו במצב ביטחוני רגיש״, אמר יו״ר הוועדה קיש, ״צריך לדחות את ההחלטה על סגירת שדה דב הצבאי בארבעה חודשים. מדינת ישראל זקוקה לכל הנכסים האסטרטגיים העומדים לרשותה ואין מקום ליועמ״ש להתערב בנושא ביטחוני רגיש וקריטי כמו פינוי שדה דב הצבאי״. בהחלטה קודמת, שקיבלה ועדת הפנים בדצמבר האחרון, הוסיף יו״ר הוועדה סעיף המקנה לשר הביטחון סמכות לבחון שוב את דחיית פינוי השדה הצבאי. שר הביטחון אכן פנה לגורמים עימם הוא אמור להתייעץ - מנכ״לי משרד הביטחון והאוצר והיועמ״ש, על מנת לקבל החלטה.

 

כאמור סגירת השדה הצבאי ב 1.7.19 תוביל לסגירת השדה האזרחי וההשלכות לכך על העיר אילת היא הרסנית. שדה דב מהווה עורק חיים עבור תושבי אילת ברצותם לקבל שירותים חיוניים מכל סוג שהוא, רפואיים, עסקיים, השכלתיים, משפחתיים ועוד. סגירת שדה דב תגרום לפגיעה קשה בשירותים אותם מקבלים תושבי אילת מגורמים שונים המגיעים לאילת דרך שדה דב, ביניהם: רופאים, מרצים, אנשי עסקים ועוד. סגירת שדה דב תפגע קשות בתעשיית התיירות עליה מתבססת כלכלת העיר אילת.