ירדן מכחישה כוונה להפריט את שדה התעופה עאליה

שרת ההסברה הירדנית הבהירה כי הממשלה חתמה על הסכם להפעלת שדה התעופה למשך 25 שנה עם ״קבוצת שדה התעופה הבינלאומי״ אשר תשדרג את מתקני השדה ואף תיבנה טרמינל נוסעים חדש בהשקעה של 1 מיליארד דולר


09:55 ,05.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ג׳ומאנה ע׳נימאת, שרת ההסברה הירדנית, הכחישה במהלך כנס שנערך לפני ימים אחדים בעמאן כי ממשלת הממלכה מתכוונת למכור את אחזקותיה בנכסים שבבעלותה, ובכלל זה שדה התעופה ע״ש המלכה עאליה, חברת התעופה הירדנית או נמל הים של עקבה. את הדברים היא אמרה על רקע הודעת הממשלה על השקת תכנית כלכלית חדשה שאמורה להמריץ את המשק המקומי.

 

במהלך דבריה הצהירה השרה כי ״רויאל ג'ורדניאן״ הייתה אחת החברות בבעלות המדינה עם החובות הגדולים ביותר בשנת 1989. למרות זאת, הממשלה לא ניסתה להיפטר מהבעלות אלא העלתה אחזקותיה בחברה עד שהיא עומדת כעת על 82%.

 

על השמועה בנושא מכירת שדה התעופה הבינלאומי עאליה, הדגישה ע׳נימאת כי שדה התעופה מעולם לא נמכר. הממשלה חתמה על הסכם עם ״קבוצת שדה התעופה הבינלאומי״ (הקמה - ניהול - העברה) להפעלת נמל התעופה, שיקום מתקניו ובניית טרמינל חדש לנוסעים. ההסכם הוא למשך 25 שנה, ובסיומו חלקה של ״הקבוצה״ יחזור במלואו לבעלות הממשלה. לדבריה, ״קבוצת שדה התעופה הבינלאומי״ השקיעה 1 מיליארד דולר בפרויקט זה, כאשר  57% מהכנסות הפרויקט חוזרות לקופת המדינה.