ממחר: טיסות בינלאומיות ראשונות מנמל התעופה רמון-אילת

ביום שני 4 במרץ וביום שני , 11 במרץ יבוצעו טיסות הבכורה הבינלאומיות של חברת ״ראיין אייר״ לפראג ופוזנן מנמל התעופה הבינלאומי רמון-אילת. ב-2 באפריל 2019 תועתק כל פעילות הטיסות הבינלאומיות מעובדה לרמון


10:54 ,03.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שני, 4 במרץ, תתווספנה לטיסות הפנים ארציות משדה התעופה רמון טיסות מסחריות בינלאומיות, כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. הטיסות הפנים ארציות פועלות באופן מדורג עד למעבר המלא מהטרמינל הישן במרכז העיר אילת לנמל החדש רמון בהתאם ללוח הטיסות של חברות התעופה ישראייר וארקיע.

 

גם הטיסות הבינלאומיות המסחריות בנמל התעופה הבינלאומי רמון יופעלו באופן מדורג. ב-4 וב-11 במרץ  חברת RyanAir תבצע טיסות לפוזנאן ופראג. הטיסה הראשונה של החברת ותנחת בנמל התעופה רמון בשעה 17:25, וטיסה שנייה תנחת ברמון בשעה 18:00. ב-2 באפריל 2019 תועתק כל פעילות הטיסות הבינלאומיות מעובדה לרמון.

 

הטיסות המסחריות מועתקות מנמל התעופה הישן באילת לנמל החדש ברמון בהדרגה עד לסגירתו המלאה של נמל אילת הישן ב-18 במרץ 2019 ופתיחתו של רמון ב-19 למרץ בשעה 12:00 לפעילות רשמית מלאה. ב-31 במרץ 2019 יופסקו גם כל ההמראות והנחיתות של הטיסות האזרחיות הבינלאומיות בנמל התעופה עובדה והן תועתקנה לשדה התעופה רמון. 

 

השר כץ ציין כי נמל התעופה רמון ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים ארצית לדרומה של המדינה ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. לדבריו, הנמל ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ושדה אלטרנטיבי לנתב״ג, בשעת חירום. ״שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות ׳השמים הפתוחים׳, שהובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, לגידול עצום במספר הנוסעים, יותר מ- 22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ- 10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים״, אמר השר כץ.

 

השר כץ ציין כי ״חברות התעופה שינחתו בנמל רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש. עלות הקמת השדה נאמדת ב- 1.8 מיליארד שקלים. הקמת נמל התעופה רמון מומנה במלואה מתקציב רשות שדות התעופה.