משרד התחבורה: הסכמי תעופה חדשים עם 10 מדינות בעולם

צפויה השקה של קו תעופה חדש בין צ'ילה וברזיל לישראל והגדלה משמעותית בהיצע הטיסות הישירות בין ישראל לשוויץ, ירדן קנדה, רוסיה, סין, אוקראינה ויעדי האיחוד האירופי. השר כץ: גידול משמעותי בהיצע הטיסות במהלך שנת 2018


11:57 ,01.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל חתמה על הסכמי תעופה חדשים עם 10 מדינות בעולם, במסגרת הוועידה של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO) שהתקיימה בשבוע שעבר בסרי לנקה.

 

המשלחת הישראלית בראשותו של מנהל אגף הכלכלה ויחב"ל ברשות התעופה האזרחית (רת"א), ישי דון יחיא, קיימה במהלך חמשת ימי הוועידה משא ומתן עם משלחות מעשר  מדינות בעולם. במסגרתו, נחתמו הסכמי תעופה חדשים ועודכנו הסכמים קיימים עם אותן מדינות.

 

עשר המדינות הן: בריטניה, שוויץ, צ'ילה, דרום אפריקה, וייטנאם, קנדה, הרפובליקה הדומיניקנית, טנזניה, אוגנדה וירדן. בנוסף לכך, המשלחת הישראלית קיימה דיונים עם משלחות של לאוס ורואנדה, במטרה לחתום איתן במהלך התקופה הקרובה על הסכמי תעופה בילטרליים.

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי ההסכמים שנחתמו במסגרת מדיניות השמיים הפתוחים, יאפשרו להגדיל את היקף הטיסות בקווים פעילים ולהשיק טיסות ישירות בקווים חדשים. כמו כן, הם יאפשרו להגדיל את מספר החברות שיפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה והרחבה משמעותית במערך הסדרי ה״קוד שרינג״ של חברת אל על.

 

״יישום הסכמי התעופה החדשים צפוי להוביל לשיפור ברמת השירות בטיסות לישראל וממנה ולגידול ברמת התחרות בין חברות התעופה, וכן לירידה במחירי הטיסות ולגידול בהיקף תנועת הנוסעים והמטען לישראל״, הוסיף השר כץ.

 

שר התחבורה מסר כי חלק מההסכמים ייושמו כבר במהלך שנת 2018. במסגרתם יושק קו תעופה חדש בין צ'ילה וברזיל לישראל. לדבריו, ההסכמים החדשים עם שוויץ, קנדה וירדן יאפשרו הגדלה משמעותית בהיצע הטיסות בין ישראל לאותן מדינות כבר במהלך 2018.

 

ההסכם החדש עם בריטניה יאפשר את המשך הפעלת הטיסות הישירות בין שתי המדינות לאחר יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, ללא מגבלות על תדירות הטיסות ומספר החברות הרשאיות לטוס בין המדינות.

 

השר כץ הוסיף כי יישום השלב האחרון של הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי, בקיץ 2018 יביא להסרת מגבלת התדירויות על הטיסות לישראל וממנה ולתוספת משמעותית בהיצע הטיסות של חברות הטסות לישראל וממנה. בנוסף, עדכון הסכמי התעופה שבוצעו במהלך שנת 2017 עם סין, רוסיה, גאורגיה ואוקראינה, יאפשר גידול נוסף בהיצע הטיסות לישראל וממנה במהלך שנת 2018.