נותר חודש לסגירת שדה התעופה בהרצליה: יותר שאלות מפתרונות

סגירת השדה עלולה לגרום לקרקוע התעופה האזרחית עקב החוסר במכוני בדק, להפסיק את תהליך הכשרת הטייסים ולגרום לפיטוריהם של מאות עובדים


12:53 ,15.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

סגירתו המיועדת של שדה התעופה בהרצליה ב-15 לאפריל פוגעת כבר כיום קשות בפעילות השדה.

 

מאות עובדים המתפרנסים מהפעילות בשדה - בהם טייסים, מכונאים, מדריכי טיסה, אנשי מנהלה, תחזוקה ותפעול - נמצאים בחוסר ודאות תעסוקתי בעקבות הקירבה לתאריך הסגירה ואי מתן הפתרונות והחלופות למשתמשי השדה על ידי רשויות המדינה.

 

במידה ויוחלט בבג"צ על סגירת השדה, המשמעות המיידית לכך היא השבתה כמעט מוחלטת של התעופה הכללית במדינת ישראל. הפסקת הפעילות נובעת מכך שללא מכוני הבדק, המתחזקים כ-90% מכלי הטיס הקלים במדינת ישראל והממוקמים בשדה התעופה הרצליה, לא ניתן יהיה להפעיל את המטוסים.

 

יצוין כי עד למועד זה לא סיפקה המדינה חלופה לפעילות מכוני הבדק. מטוס ללא מוסך בדק, שמתופעל על ידי טכנאים שבודקים ומתחזקים את כלי הטיס באופן יומיומי, לא יכול להמריא.

 

זאת מבלי למצוא פתרון תעסוקתי למאות העובדים המתפרנסים באופן ישיר ועקיף מן השדה, ללא אפשרויות עבודה במקומות אחרים.

 

בנוסף, מתוך 159 כלי טיס הרשומים כמתופעלים בשדה התעופה בהרצליה, חסרים מקומות חנייה לעשרות רבות של מטוסים, שטרם נמצא עבורם פתרון חנייה באחד משדות התעופה והמנחתים ברחבי הארץ.

 

כמו כן, סגירת השדה ללא חלופה פעילה במרכז הארץ, תגדע את כלל תהליכי הכשרת הטייסים האזרחיים, אשר נתח הכשרותיהם בשדה התעופה בהרצליה עומד על כ-83% מכלל הכשרות הטייסים האזרחיים המתבצעות במדינת ישראל, כולל הסבה של טייסים יוצאי חיל האוויר.

 

משדה התעופה בהרצליה נמסר כי חוסר הודאות בנוגע לגורל השדה, שנמשך כבר מספר שנים, פגע קשות בפעילות השדה. משתמשי השדה מדווחים על צמצום במספר חניכי הטיס לרישיונות בסיסיים ומתקדמים, עקב החשש להתחיל תהליך שעלול להיגדע במהלכו, כמו גם אי רכישת מטוסים חדשים עקב החשש מחוסר במקומות חנייה ודחיית שיפוצים לא-הכרחיים במבנים ובתשתית בשדה התעופה.