ראש העיר אילת: יש להנגיש את שדה רמון לעיר אילת

מאיר יצחק הלוי ציין בטקס פתיחת שדה התעופה בתמנע כי ״ אל לנו להסתמך על הציר הנוכחי, הרווי והעמוס מכאן לעיר אילת. מחויב לעשות כל מעשה חכם ויצירתי שיביא להנגשת העיר לשדה ואת השדה לעיר״. שב וביקש מרה״מ: עצור את ההחלטה האומללה לסגירת שדה דב


12:01 ,23.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי אשר השתתף בטקס חנוכת שדה התעופה הבינלאומי בתמנע ע״ש אילן ואסף רמון ז״ל, ציין בדבריו כי ״זהו יום חג לעיר אילת ולתושביה. זהו יום חג למדינת ישראל. אין ספק שמדובר באירוע המשמעותי ביותר בחייה של העיר, שהצלחתו תביא לשיפור משמעותי באיכות החיים אם יתמלאו שני תנאים, האחד הנגשתו של שדה התעופה לעיר והמשך הפעילות של שדה דב שישמש כשדה תעופה מזין לשדה החדש״.

 

״ראשית לכל, אני רוצה להודות לכם על החלטתכם לקדם את חזון ׳השער הדרומי׳ ולפעול לקידומו״, אמר ראש עיריית אילת בטקס פתיחת השדה וציין, כי בניית שדה תעופה בינ״ל שיידע להנחית באילת כל מטוס מכל יעד בעולם היא פעולה משמעותית ביותר ביישום החזון. ״אני מאמין שכולנו עוד נזכה איש איש בתפקידו לראות את החזון מיושם הלכה למעשה וכוונתי היא לסלילת הרכבת מצומת דימונה בואכה אילת דרך שדה התעופה. זוהי מחויבות בסיסית של ממשלת ישראל לתושבי אילת ולכלכלת ישראל. ובמקביל המשך סלילת ושדרוג כביש הערבה עם כביש 6 דרום״.

 

בפנייה לראש הממשלה ושר התחבורה אמר ראש העירייה: ״בצד התודה וההערכה על פעילותכם הנחושה לבניית השדה, נותרו שני אתגרים המחייבים את החלטתכם. האתגר הראשון הוא הנגשת שדה התעופה לעיר אילת וממנה. אל לנו להסתמך על הציר הנוכחי, הרווי והעמוס מכאן לעיר אילת. מחויב לעשות כל מעשה חכם ויצירתי שיביא להנגשת העיר לשדה ואת השדה לעיר. רכבת/קרונית חשמלית מהירה, כפי שדיבר עליה בעבר שר התחבורה, וכביש סטרילי לתחבורה מכאן עד לטרמינל שייבנה באילת, יסייעו רבות להנגשת השדה. השקעה נוספת של עוד כמה עשרות מיליוני שקלים תביא לפתרון המיוחל ותחזיר את ההשקעה בתוך זמן קצר יחסית. האתגר השני הוא החובה שלא לסגור את שדה דב שהוא ׳התחנה המרכזית׳ שלנו וצינור החמצן של תושבי העיר לגוש דן. שדה דב ישמש כשדה מזין משמעותי ועיקרי לשדה אילת-רמון. אין ספק שסגירתו חלילה תצמצם דרמטית את הטסים לאילת באופן שיפגע בתושבים, בתייריה ובכלכלת אילת וישראל״.  

 

מעל הבמה החגיגית, פנה ראש העירייה לרה״מ נתניהו ואמר ״אני שב ומבקש ממך, עצור את ההחלטה האומללה וחסרת האחריות והחמלה לסגירת שדה דב״. את דבריו חתם ראש העירייה בתפילה: ״ביחד עמכם, אני נושא תפילה שכל המטוסים ימריאו מכאן לשלום וינחתו בשלום ומייחל ליום בו נארח כאן חברות תעופה מכל מדינות מזרח התיכון. אני בטוח כי עוד נראה את היום הזה מעל לכל ספק מדובר בפרויקט היסטורי של פעם בדור. נמל תעופה בינלאומי, בעל יכולת תשתיתית להנחית את כל סוגי המטוסים ולפיכך לחבר את העיר עם כל נקודה בעולם״.

 

מעיריית אילת נמסר כי סגירת שדה התעופה הקיים באילת תביא לשחרור שטח מרכזי בה, שבלם התפתחות עירונית והיווה חיץ בין אזורי העיר. ״מיד עם מסירת שדה התעופה הקיים לידי עיריית אילת, בתום מספר חודשי הרצה של נמל התעופה החדש, תבוצע פריצת 2 צירי רוחב לקישור תנועתי, האחד מרחוב חטיבת גולני הסמוך למשטרה והשני מרחוב הבורסקאי בצפון אזור התעשייה. בנוסף לקישור התנועתי יחל פיתוח המתחם המרכזי במסגרת פיתוח הקבע, אשר יכלול כ-1,000 יחידות מגורים וכ-830 יחידות מלונאיות. האזור הדרומי יאוכלס בשלב הראשון במוקדי תוכן אטרקטיביים זמניים במטרה לגשר על משך הזמן הנדרש לפיתוח מלא. אזור זה יכלול בין היתר מתחם הופעות, מתחם לינה אלטרנטיבי, הסבת מבנה הטרמינל לבית תרבות עירוני משולב במסחר, אטרקציות שונות ומגרשי חנייה״.

 

במסגרת הקמת השדה וכחלק מהנגשתו, הורחב כביש הערבה, בקטע שבין יוטבתה לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון וכך גם עמדת המחסום והמכס וכן הכניסה הצפונית לעיר אילת. הנסיעה מנמל התעופה החדש לאילת תימשך כ-20 דקות בלבד ולרשות הבאים יעמדו בשדה החדש כ-700 מקומות חנייה בשלב הראשון.