רש״ת: גידול של 655% בתנועת הנוסעים מנמל התעופה בחיפה מתחילת השנה

חודש יולי רשם גם הוא גידול דרמטי של 325% מהנמל הבינלאומי הצפוני לעומת יולי שנה שעברה. מחיפה המריאו במהלך יולי 299 טיסות בינלאומיות לאתונה, לרנקה, רודוס, קוס ופאפוס


11:27 ,13.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מרשות שדות התעופה נמסר על גידול מרשים במספר הטיסות הבינלאומיות מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. על פי נתוני רש״ת מתחילת השנה גדלה תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות מנמל התעופה בחיפה ב-655%.

 

חודש יולי רשם גם הוא גידול דרמטי של 325% מהנמל הבינלאומי הצפוני לעומת יולי שנה שעברה כאשר 299  טיסות  בינלאומיות עברו במהלך יולי מנמל התעופה בחיפה. מחיפה פועלות טיסות בינלאומיות ישירות לאירופה ליעדים כגון אתונה, לרנקה, רודוס, קוס, ופאפוס.  

 

שר התחבורה ישראל כץ: ״הסכם השמיים הפתוחים נועד להתאים את ישראל למגמה העולמית בתחום התעופה וזו מהפכה צרכנית שהגיעה גם לצפון הארץ ומאפשרת לתושבי חיפה והצפון לטוס למבחר יעדים באירופה במחירים משתלמים ללא צורך ההגעה לנתב"ג. הוזלת מחירי הטיסות מאפשרת היום את הגידול המשמעותי בתעופה בשנה האחרונה, ועל פי הגידול בחיפה ניכר כי תושבי הצפון אכן מעדיפים לטוס מהנמל הצפוני״.

 

השר כץ הוסיף וציין כי: "התכנית לתשתית הלאומית לשדה התעופה בחיפה (תת"ל 80) מקודמת בימים אלו ובמסגרתה יוארך המסלול הקיים בכ-300 מטרים ויעמוד על 1,600 מטר ויאפשר למטוסים בקיבולת של עד  120 נוסעים לטוס ליעדים קרובים באירופה. תכנית הארכת המסלול בחיפה מתואמת עם חברת נמלי ישראל המקדמת במקביל את הנמל הימי באופן בו נמל התעופה והנמל הימי יוכלו לחיות בצוותא. תכנית הארכת המסלול בחיפה כוללת בין היתר שיקוע כביש יוליוס המפריד בין שני חלקי השדה".

 

מרש״ת נמסר עוד כי על פי בקשת הנוסעים יופעל מתחם דיוטי פרי בנמל התעופה בחיפה.