רש״ת: הליך היציאה של הנוסעים בנתב״ג קוצר

על פי רש״ת, זמני השירות שנמדדו בעמדות במסלול נוסע יוצא ירד מ-160 דקות לכ-100 דקות, וזאת למרות עלייה במספר הנוסעים. שרת התחבורה מיכאלי: ״עבדנו קשה מאוד כדי לקצר את זמני ההמתנה והצלחנו. נמשיך לוודא שהשירות ישתפר לאורך כל חודשי הקיץ״


14:37 ,31.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

דוברות רשות שדות התעופה מדווחת כי אל מול הגידול בתנועת הנוסעים קיים שיפור משמעותי בתחנות השירות בהליך הנוסע היוצא וקוצרו זמני המעבר בין התחנות השונות. מרש״ת נמסר כי מעל 2.1 מיליון נוסעים יעברו בנתב״ג בחודש יולי בטיסות בינלאומיות.

 

מהדוברות נמסר כי הליך היציאה של הנוסע היוצא לטיסה קוצר בכשעה, וזאת למרות העלייה במספר הנוסעים היוצאים מהארץ - ההליך עומד היום על פחות משעה וחצי בממוצע  מהכניסה לטרמינל ועד העלייה למטוס. על פי רש״ת, זמני השירות שנמדדו בעמדות  במסלול נוסע יוצא ירד מ-160 דקות לכ-100 דקות.

 

בנמל התעופה בן גוריון מתבצע מעקב רציף אחרי זמני השירות בתחנות השונות במסלול נוסע יוצא - המדידות נעשות בזמני שיא בהם עברו בנמל התעופה בן גוריון יותר מ-2.1 מיליון נוסעים בחודש.

 

כמו כן, נמסר כי המעבר למי שביצע צ׳ק אין מהבית ועובר במסלול המהיר ללא כבודה דרך ה-W ירד מ-33 דקות לכ-20 דקות מרגע הכניסה לטרמינל ועד לדיוטי פרי.

 

במסגרת האיפיון הביטחוני (תחנה מס 1) ירדו הזמנים מיוני ליולי מכשעה המתנה ל-29 דקות. הסיבה - שינוי בכ״א ובמתגברים והמשך גיוס כ״א ובסיום הקורסים השונים.

 

בתחנה 2 בצ׳ק אין של חברות התעופה באמצעות שירותי הקרקע קיים שיפור מהותי מכ-80 דקות לכ-60 דקות -  מבוצע מאמץ משותף לגיוס כ״א לחברות שרותי הקרקע. בתחנה 3 בבידוק כבודת יד ירד הזמן מ-13 דקות לכ-10 דקות.

 

עוד נמסר מדוברות רש״ת כי נרשמה ירידה של 70% בהשארת מזוודות בישראל ובשבוע הבא יסתיים מבצע השבת המזוודות.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ מרב מיכאלי: ״בעבודה קשה וממוקדת הצלחנו לקצר את זמני ההמתנה ואת התורים בנתב״ג. התעקשתי לא לבטל טיסות כדי שהציבור הישראלי לא ייפגע ולא ישלם יותר, ואני עומדת על כך שחופש הטיסה ימשך לכל אחת ואחד תוך שהאחריות היא עלינו לשפר עוד ועוד את זמני ההמתנה. רשות שדות התעופה עשתה צעדים משמעותיים ובהתאם להנחייתי הביאה פתרונות יצירתיים שקיצרו את התורים ושיפרו את מסלול הנוסע/ת ביציאה ובכניסה לארץ. נמשיך לוודא שהשירות ישתפר לאורך כל חודשי הקיץ״.